Along my way I find the world

Vliegen met de Arabieren

Daar zat ik in de trein. Op weg naar het toegewezen vliegveld. En tegelijkertijd over heel de wereld zijn duizenden andere jongeren ook op weg gegaan. Het is een beeld wat meteen iets gemeenschappelijks verbeeld. En langzaam bewoog die massa zich naar het middelpunt van de weken die kwamen: Sydney. Daar ging het allemaal gebeuren. Daar zouden meer dan 3000 media aanwezig zijn om het hele “event” te verslaan en het weer terug zenden naar de rest van de wereld.We gingen Down Under om de rest van de wereld te laten zien dat we met ons leven hoog mikken.

Een tussenstop in Abu Dhabi waar de je midden in de woestijn, bij een temperatuur van 35 graden om half 8 ´s ochtends een wereld van gesluierde vrouwen, militairen en in het wit geklede mannen instapte. De vele uren in het vliegtuig lieten je eveneens begrijpen dat Australië niet even om de hoek ligt. Maar het gaf niets.

We vlogen met de Arabieren, stewardessen met iets dat op een sluier leek. Grappig. Goed de pelgrimstocht was dus echt begonnen.