Along my way I find the world

Boottocht over de Oostzee

Heel vroeg in de ochtend moest ik met de auto al bij de boot zijn in het centrum van Stockholm. Voor me lag de Oostzee en tien uur varen met de boot.
De eerste drie uur was het laveren tussen duizenden eilandjes door. Het was soms fascinerend hoe vlak we langs die eilandjes voeren. halverwege was er een stop op het eiland Marienham. Dit is al Finland. Daarna weer duizenden eilanden. De zee was als een spiegel maar het was wel bewolkt. Er was niet veel te zien.
Ik sliep heerlijk op het bovenste dek waas het rustig was. Met de Tomtom die ik bij me had kon ik bijhouden hoe lang het nog varen was.
In het donker kwamen we in Turku aan. Na een uur reed ik van de boot af met nu nog 2 en een half uur voor de boeg om in Tampere aan te komen.
Maar niet eerst nadat ik (nou eigenlijk de auto) grondig was besnuffeld door een hond op drugs.
Maar ja wat wil je.... Een Nederlandse auto met 1 persoon van boven tot onder volgestouwd met van alles. Ik moest er wel om lachen.
Op weg naar Tampere begon het te sneeuwen. Mijn Tomtom bracht me direct naar Sibiel, Elina en Satu. Het was echt thuiskomen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!