Along my way I find the world

Naar Eyrarbakki

Zoals afgesproken zou ik na mijn bezoek aan de Vestmannaeyri langs Helene en Halldór zou gaan. Helenewas ik in Selfoss tegengekomen. Dus nadat ik van de boot was gekomen die me weernaar het vaste land had gebracht reed ik de 18 km naar hun huis.

Eyrarabakki is een oud vissersplaatsje dat al in de IJslandse saga voorkomt. Het ligt buiten en er heest een sfeer van rust en eenvoud.

Helene is Franse en Halldór is IJslander. Ik heb ze verleden jaar leren kennen toen ik een weekje in de mei vakantie in IJsland was. Ze hebben twee dochters, Ibera van 4 en Elisabethvan 3. Halldór isbeeldhouwer maar is nu aan een heel groot project bezig. Hij bouwt zijn eigen huis. Het was een fijn weerzien. Ze hadden met het eten op mij gewacht en zo aten we en spraken we, alles in het engels, uitgebreid.

Natuurlijk moest ik daarna het inaanbouw zijnde huis gaan bekijken. Ook al staat er nog maar een raamwerk het was indrukwekkend te zien hoe hij alles zelf van de grond af aan het opbouwen is. Uitgezwaaid door iedereen vertrok ik weer na een paar uur. Het fijn bij hun geweest te zijn. De laatste 20 km naar Selfoss schoten onder mijn wielen weg met een windje in de rug.

Reacties

Reacties

Pap en Mam

Lieve Marianne.
Voor je aan de terugreis begint nog even een bezoek aan het gastenboek met een reactie.
Proficiat, je bent geslaagd. Al was het niet rond, toch wel bijna rond. En in wat voor weer!!! Wij hopen dat de reis gebracht heeft wat je er van verwachtte.
Nog bedankt voor de bijna dagelijkse berichtjes en smsjes, zo reisden we met je mee ook met het wel en wee...
Tot gauw pap en mam

Adri Buijs

hallo Marianne

Terug uit Frankrijk, heb ik nu de tijd genomen om je site eens goed te bekijken.
Leuk om je belevenissen te lezen en wat een prachtige foto's.
Hier hebben we een hittegolf, dus ik weet niet wie er beter af is!!!!!!!
Namens Jasmin; bedankt voor je kaart.

De helft van je vakantie zit er al op. Je hebt al veel indrukken opgedaan en veel meegemaakt. Fantastisch. Ga vooral door met genieten.

Een hartelijke groet namens ons drieen
Adri

Jaap Langeraar

Hoi Marianne,
Mag ik mijn diepe respect voor je uitbrengen. Ben van 15 juni t/m 15juli op IJsland geweest en heb ongeveer dezelfde route als jij gereden, maar dan in een auto. De fietsers, die wij tegen kwamen, waren in een constant gevecht met de wind en de,soms, erbarmelijke wegen. Ook zal het steile stijgen en/of dalen je niet in de kouwe (natte) kleren zijn gaan zitten

Nogmaals mijn petje af en groetjes

Jaap

Ted Konings

he kanjer! Net eens de tijd genomen om te delen in jouw belevenissen op IJsland. Geweldig! Een tocht rond het eiland, maar ook dwars door jezelf, als ik het zo een beetje tot me door laat dringen. En gaan, iedere keer maar weer. Ik zou de haringen in mijn tentje wel door de grond willen jassen om er zeker van te zijn dat het niet zou lukken na een paar uur slaap het kampement al weer op te doeken. Marianne op weg. Langzaam in de 'groove' van het avontuur komen. Een ritme opbouwen dicht bij de natuur. Blij zijn met iedereen die je ontmoet. Waar gaan je gedachten naar uit, als je tien kilometer over een kaarsrechte weg doorakkert? Hopelijk: nergens over. Plannen komen wel weer als je terug bent. Heeft je fiets al een naam, want je trouwe bondgenoot toont karakter, ik lees helemaal niets over malheur onderweg. Doping? Het zullen de dieren, de luchten (ver) en de luchten (in de neus) wel zijn. Een echte vraag nog: je bent al weer terug in Rejkajavik. Hoe nu verder, de komende week

Ome Gerard en Tante Tiny

Hartelijk bedankt lieve Marianne dat wij in gedachten via jou blog mee mochten reizen door het IJslandse natuurgebied met al zijn verrassingen. Een behouden thuisreis toegewenst en gauw tot ziens....Lieve groetjes van oom Gerard en tante Tiny uit het mooie Vlaardingen...(gelukkig eindelijk onweer en regen hier!!!)

Brigitte en Richard

Hoi grote nicht,

Deze site van tante Truus doorgekregen, wat een prestatie van jouw zeg en helemaal alleen en wat maak je dan veel mee. Leuk om te lezen en ook de foto's leuk om te zien.
Fijn dat je weer veilig terug bent gekomen, wel iets eerder maar onvoorziene omstandigheden kunnen ineens ook op je pad komen.

Groetjes,
Brigitte en Richard

Annemarie Timmermans

Dag Marianne,

Net terug van eigen vakantie en ik heb je dagboek alweer gelezen. Ik ben onder de indruk!

Groet, Annemarie

Els de Groot

Hoi Marianne!

Eindelijk dan een berichtje van mij. Dit is de eerste dag op mn werk, en kreeg ik dan de gelegenheid je website te bekijken. Spannend en leuk! Maar wat fijn, dat het je nog gelukt is, om afscheid van Bep te nemen!! Dat is echt een wondertje van boven (of van Bep zelf?).
Hopelijk ben je helemaal opgeladen voor het nieuwe (school)jaar? Al mijn eenheid!

Liefs van Els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!