Along my way I find the world

Verbrand in IJsland

Het is half 7 als ik wakker word. Een stralende zon en geen wolkje aan de lucht. De camping staat naast de Geysir en ik neem mijn fototoetel en loop naar de Geysir toe. Daar sta ik, alleen, een unieke situatie als je bedenkt dat hier zeker 200.000 mensen per jaar komen kijken. Ik maak geweldige foto´s en ga terug naar mijn tentje. Vandaag wil ik naar Sellfoss rijden. Dat is een 60 km verder. Voor het eerst rijd ik in korte broek, hempje en sandalen.

De kilometers vliegen onder mijn banden voorbij en om 2 uur ben ik al in Selfoss. Het idee is om morgen naarÞorlákshöfn te rijden en dan de boot te nemen en naar de Vestmannaeyri te gaan. Een eilanden groep onder IJsland. Maar ik weet dat er die avond nog een boot gaat en het is zo vroeg dat ik besluit de resterende 30 km ook nog te fietsen.

Even buiten Selfoss stopt er plots een auto en springt Helene eruit. Ik heb haar verleden jaar leren kennen toen ik in IJsland was en ze had me herkend op straat. Het wordt een goed weerzien en we spreken af dat ik hun in Eyrarbakki kom bezoeken als ik terug ben van de Vestmannaeyri.

Om 5 uur ben ik Þorlákshöfn en dus ruim op tijd voor de boot. Om half 8 vertrekken we. het wordt een prachtige reis, op een windstille zee met een lage zon lijken de eilanden wel bijna goud gekleurd. En ik?......... Ik ben onderhand rood gekleurd. Verbrand na een overdaad aan zon. Verbrand in IJsland.

Om half 11 komen we aan. het is nog een pittige klim naar de camping maar dan heb je ook wel wat. De camping ligt in een halve krater. Om ons heen alleen maar vogels, duizenden, van alle soorten. Ik stap een andere wereld binnen maar eerst maar eens slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!