Along my way I find the world

De Kjölur-route

Na Akureyri stond ik voor een dilemma. De 1 ( de hoofdweg van IJsland) is tussen Akureyri en Reykjavik heel erg druk met verkeer. Niet erg prettig te fietsen. Verder zijn er geen noemenswaardige hoogtepunten. Een ander voorstel was de Kjölur-route te nemendoor het binnenland. Maar je, mijn fiets is geen mountainbike en het zou alleen maar keien rijden zijn. Wat te doen. Uiteindelijk heb ik besloten om de Kjölur-route dus maar met de bus te doen.

Het is echt fantastisch geweest. Uren lang in een bus zitten en het enigste was een steen woestijn met op de achtergrond bergen met geweldig grote gletschers. Het lijkt saai maar het heeft iets waar je alleen maar ontzag voor kan hebben.

Halverwege de rit kwamen we in Hveravellir aan. Een gebied met warmwaterbronnen, solvatorvelden. Hier werd even een pauze genomen en zo kon ik een wandelingetje maken. Je hebt het idee dat alles en iedereen hier duizenden kilometers ver zijn.

De tocht ging verder via het Keringfoldgebergte via Hvitarnes naar Gullfoss. Daar gingmijn fietstocht weer verder. Na eerst de waterval te hebben gezien en gefotografeerd ben ik nog 10 km verder gereden naar Geysir. Het bekendste punt van IJsland. Op de camping was ook een zwembad en zo lag ik heerlijk in een hotpotje na weer een overweldigende dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!