Along my way I find the world

Via Godafoss naar Akureyri

Twee hele mooie dagen om in Akureyri te komen. Het weer is goed. Geen felle zon maar wel een lekkere temperatuur om te fietsen. Myvatn liet ik achter in een stralende zon en kon uiteindelijk toch mooie foto´s maken. De weg naar Godafoss was pittig. Maar het goede weer geeft ook veel energie.

Ik verwonder me dat ik weinig vrouwen alleen op de fiets zie, wel stelletjes en mannen alleen. Tot dat ik vandaag een vrouw alleen op de fiets tegen kwam. Ze was de Sprengisandur gaan doen, dwars door het binnen land door een zandwoestijn. Nou dat zou me iets te veel zijn.

Op de helft van de middag was ik al in Godafoss. Een hele mooie watervalwaar ook een camping bij lag. Daar heb een grote was gedaan ( nietin de waterval natuurlijk) en uitgebreid gegeten.het was goed alles weer een beurt te geven. Er kwamen meer fietsersen zo werden er wat ervaringen en routes uitgewisseld.De contacten blijven leuk.

Vandaag naar Akureyri. Er stond wat meer wind en dus waren de 50 km wel wat zwaarder dan de 50 km van gisteren. Maar het is dan goed aan te komen en dit keer wel in een wereldstad. tenminste zo lijkt het na al die kleine gehuchtjes van de laatste twee weken. Ik ben het bijna niet meer gewoon. Vandaag ga ik wat mensen bezoeken die ik hier ken, als het me lukt ze te bereiken. Tot de volgende keer, met mij gaat het nog steeds goed.

Reacties

Reacties

Ans Vlaar

Ciao Marianne,
Geweldig!!! Je bent al op de helft van je reis, ongelooflijk. Wat een belevenis. Wat leuk dat je zo vaak je dagboek bij werkt, zo volgen we je op de voet.
We leven echt met je mee hier vanuit Oslo. Het is hier erg warm, minstens 35 graden in de zon. We hebben prachtige wandelingen gemaakt en in diverse meren gezwommen ook een dag overvallen door regen, waar we niet zo op rekenden. We liepen te soppen en waren volledig uit te wringen, maar we hadden toch plezier, het is tenslotte vakantie.
We gaan met je verder op de reis. G:I:M:
Heel veel groeten van Joke, Sissel, Sibiel en Maggi en vooral van Ans

Yvonne

Hoi Marianne, fijn dat je de site ook aan de kinderen hebt gegeven. Zelf kijk ik er ook af en toe op.Heel indrukwekkend wat je doet, petje afsmile Ik wist dat IJsland mooi was, maar zo prachtig had ik niet gedacht.
Heb namelijk je foto's bekeken.
En al die dieren die je tegen komt bv de bultruggen,prachtig om dat van dichtbij mee te mogen maken.
Ik wens je op je verdere reis Gods zegen en beschermende hand toe.
Groetjes de moeder van Jethro.
Yvonne

Gerard Bekke

Ik ben vandaag terug van mijn vakantie in Frankrijk. We zijn in de Bourgongne geweest een prachtige en vooral ook rustige streek. Ik heb genoten van de vergezichten en de overweldigende sterrenhemel.
Marianne ik heb gelezen dat het goed met je gaat. Hou vol en geniet.

Groeten Gerard.

Willie de Bake

Geweldig Marjan. Leuk om zo met je mee te reizen. we hebben, Els en ik genoten van je verhalen.
Heel veel groeten, ook van Els
Willie

Patricia

hoi marianne

wat een supper gave foto's om jaloers op te worden met die geisers!!!! hier in zwiterland is het ook 36 graden dus ook echt zomer dus zo nu en dan lliggen we in de rein lekker te zwemmen heerlijk!!! echt een vakantie gevoel
fijne reis nog en groetjes van patricia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!