Along my way I find the world

Van Hallorstadum via Eglisstadir naar Myvatn

Vanmorgen vroeg opgestaan. Er stond veel wind maar gelukkig voor mij de goede kant op. De 26 km naar Egilsstaðir was dan ook binnen twee uur gemaakt. Ik heb me voorgenomen om de weg tussen Egilstaðir en Myvatn niet te fietsen. het is dwars door het binnenland.

Ik kom ruim op tijd en kan nog boodschappen doen. Zo vertrek ik om 13.00 naar Myvatn. We rijden door een maanlandschap, onwezenlijk. Het is een wonder dat hier bloemetjes kunnen bloeien en schapen kunnen grazen.

Twee uur later ben ik in Myvatn (Muggenmeer). Die zoemde meteen bij het uitstappen van de bus om me heen. Gelukkig zijn ze van een soort dat niet prikt. Ik zet mijn tent op op een mooie camping aan het meer en neem eerst een heerlijke douche. Ik zal hier drie dagen blijven om al het moois dat hier in de buurt is te zien. Ik moet zeggen dat ik ontzettend geniet van deze vakantie. En het weer valt me echt 100% mee. Misschien lijkt het dat ik veel regen heb maar de zon laat zich toch elke dag zien en soms heel nadrukkelijk. En ik zit tenslotte in IJsland en niet aan de Cote d´ Azur. Tot de volgende keer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!