Along my way I find the world

Met mijn tentje in de storm

Vroeg vertrokken uit Höfn. Het was stralend weer. Een hele mooie tocht langs de eerste fjorden van het oosten. Met een wind in de rug werden de 35 km van vandaag gauw gefietst. Ik wilde nog wat wandelen in het gebied van de Lonsoræfi. Dat moest heel mooi zijn. Maar weer in Ijsland kan heel snel omslaan en toen ik er aankwam begon het natuurlijk...... te regenen. Verder rijden was geen optie. de volgende camping was 80 km verder. Dus dan maar naar de camping op zoek.

Die vond ik gauw maar was echt aftans en leeg. Maar ik had geen keus. Het begon ondertussen wat harder te waaien dus zette ik mijn tent gauw op. Daar zat ik dus, het begon ook nog te regenen. Herhaaldelijk kwamen er mensen met campers het terrein oprijden maar die gingen weer weg. Ikging me maar voor bereiden op een nacht alleen. Tot dat het 8 uur was en ineens er drie IJslandse familieshun kampement opsloegen.

Ondertussen begon het steeds krachtiger te waaien. Ik controleerde mijn tent en één van de mannen zei me dat mijn tent het wel zou houden.

De nacht is heel lang geweest, soms dacht ik echt met tent en al de lucht in te vliegen. Maar mijn Alpha Coleman hield het werkelijk heel goed. Met mijn mp3-speler kon ik echt "overleven". Alle dingen die ik hoorde gaven me het gevoel een beetje thuis te zijn. Dat het een echte storm/orkaan was, was ook te merken toen er halve wege de nacht een windstilte van een uur was en daarna de storm weer in alle hevigheid terug was. Maar goed, ook dit hoort er allemaal bij.

Reacties

Reacties

Lianne en Ludie

Hoi Marianne,

toen we zojuist het weerbericht hoorden, realiseerden we ons dat "de regen (en de lagere temperaturen) in het noordwesten die ons niet zal bereiken" precies boven IJsland liggen en dat jij daar ergens rondfietst. Meteen hebben we je dagboek geopend en gezien dat het gelukkig tot nu toe niet te zwaar voor je is. Hou vol! Hier gaat het pas eind volgende week weer regenen. We hopen voor jou dat het in IJsland iets eerder beter weer wordt!
1, en groet,
Lianne en Ludie

Pater Peter

Beste Marianne, met veel interesse vandaag je reisverslag van begin tot vandaag gelezen; heel goed, gefeliciteerd en ik wens je verder een goede reis; ben zelf in IJmuiden voor de kerkdiensten, maar ga met dit mooie weer even naar het strand. Succes. P.Peter.

Agnes

Goede morgen Marianne! Mooi dat je nu in Myvatn zit. Daar willen wij ook even langs gaan in augustus op de terugweg van Akureyri. Als jij nu alvast kijkt waar de mooiste plekjes zijn... Gisteren belde Janny dat ze helaas naar huis zijn moeten komen van de boot omdat ze last kreeg van zonne-allergie. Nu blijven ze een paar dagen buiten de zon maar hopen dan toch weer verder te kunnen gaan met de vaartocht. Ze vroeg hoe het met jou ging en jou hun groeten over te brengen. Wij maken vandaag een toeristische tocht naar Amsterdam samen met de zussen van Letizia die hier voor een weekje op vakantie zijn. We zullen waarschijnlijk iets meer mensen tegenkomen vandaag dan jij. Sterkte met de verdere tocht! Doe de groeten aan de bekenden in Akureyri. 1. Agnes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!