Along my way I find the world

Jokulsarlon - Höfn

Om 7 uur begint de camping altijd te leven. Langzaam begint ieder op te staan, zijn tent op te bergen, koffie te zetten en te vertrekken. Er is een grote verbandenheid want je bent allemaal op weg. Om 9 uur vertrok ik en had vandaag als doel het gletschermeer Jökulsarlon. De ochtend was weer stralen maar ergens begin ik wel te wennen dat dat in de loop van de dag wel eens kan veranderen. En ja hoor na 25 km toen ik de hoek om ging om van het zuiden richting het oosten te gaan had ik weer dat fantische regenfront voor me. Alles werd weer uit mijn tassen gehaald en op weg. Had ik de eerste dag 15 km regen, de tweede dag 25 km regen dan is het vandaag 30 km geweest. Maar toch het is het allemaal waard, ik heb er vandaag zelfs van genoten. Om half 3 kwam ik bij de Jökulsarlon aan. Dit meer is onderaan een glescher en er brokkelen constant stukken af dus drijven er allemaal ijsschotsen in. Heel mooi. En er zwommen heel veel zeehonden tussen door.

Ik was toch wel heel moe en ik begreep dat er voor morgen een regenfront aankwam. Ik had geen moed meer nog naar een camping te fietsen die 15 km verder lag en besloot dat ik de bus van half 4 nog naar Höfh kon nemen. In de bus zatten een aantal backpackers die ik al had ontmoet in Skaftafell.

Binnen het uur zat ik in Höfn. Ik besloot er twee nachten te blijven omdat ik nodig een was zou moeten doen en behoefte had aan een dagje rust, het is tenslotte vakantie. ´s Avonds wat gesproken met een Nederlands stel dat de route met de klok mee doet en een duits-italiaans stel dat heel IJsland met de bus doet. Ik ben in mijn hele gezicht trouwens aardig verbrand en mijn handen zijn al pik zwart. Nee, als ik hoor hoe heet het in Nederland is dan zit ik hier heeeeeeeel goed.

Reacties

Reacties

Pascal

Hey Marianne,

Ook hier vanuit het genhuis volgen we je natuurlijk! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Zo maak je nog eens wat mee in de natuur! Veel succes en vooral veel plezier nog, geniet ervan!

Groeten, Pascal, Marc, Manu, Koen en PP

Ria Linssen

Dag Huisgenote,
Vandaag je eerste tourverslag gelezen. Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe regen er uit ziet. Hier puffen we dagelijks en de nachten zijn niet minder.
Wat fijn voor je dat de eerste dagen goed zijn gegaan. Leuk de contacten die je hebt gehad. De natuur maakt mens en dier èèn op een speciale manier. Hier gaat alles goed. We blijven je volgen op je weg zo ben je niet alleen.
Ria

Particia

hoi marianne

geniet lekker van je twee rustdagen!!!
wat een geweldig avontuur!!!
groetjes van patricia

Agnes

Dat was leuk om je even te zien via de webcam! Zoals afgesproken volgende keer een pc op je fiets zodat jij ons ook kunt zien! Goede reis verder!
Agnes

Annemarie Timmermans

Ha collega,

Je dagboekverhalen klinken erg goed. Ik zou bijna jaloers op je worden. De eerste twee weken zitten er al bijna op!
De komende weken zit ik met m'n gezin in Frankrijk, maar na mijn vakantie zal ik de verhalen verder lezen. We zien elkaar weer op school!
groetjes Annemarie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!