Along my way I find the world

Aangekomen in Reykjavik

Aangekomen in Reykjavik. Ja alles is goed gegaan. Mijn grootste spanning zat hem natuurlijk in of mijn fiets wel heel zou aankomen maar die stond werkelijk te pronken bij aankomst.

Jan en Janny hebben me ´s morgens naar Schiphol gebracht. Daar ben ik meteen na de laatste dingen te doen ingecheckt en door de controle gegaan. Ik was heel vroeg maar ben toch maar al naar de gate gegaan vanwaar we zouden vertrekken. Daar aangekomen kwam ik in een Italiaans gezelschap terecht die op weg was naar IJsland en allen in het onderwijs zaten. Het waren twee intense uren waar we over school en onderwijs spraken. Ik kreeg nog complimenten voor mij Italiaans.

Met 50 minuten vertraging vertrokken we naar IJsland. De reis was rustig. Wel
waren er veel wolken en dus heb ik niet veel van IJsland gezien bij aankomst wat altijd spectaculair is. Maar aan de grond viel het toch wel mee en liep ik zelfs te puffen toen ik naar de bus liep. ( een bagagekar in de ene hand en een fiets in de andere) Ik had besloten de bus naar Reykjavik te nemen omdat de weg er naar toe druk is en er geenfietspad is. Een buschaufeur liet me voor omdat ik als eerste mijn fiets moest inladen en zo zat ik al heel snel prinsheerlijk in de bus, mijn IJslands GSMnummer opgewaardeerd en heb ik even Wilma gebeld dat ik er aankwam.Drie kwartier later stond ik op het BSI station en was daar ook direct Wilma. Naast mij stonden meerder mensen hun fiets op te bouwen en met de wind en de kou was ik toch wel blij dat ik de eerste nacht nog niet meteen op een camping hoefde te staan. Wilma nam mijn bagage mee en ik fietste de eerste 10 km op IJslandse bodem naar haar huis. Het was onderhand al 7 uur en al fietsend bedacht ik me dat ik wel nog veel moest doen om morgen meteen te vertrekken. Waarom Eigenlijk? Ik heb toch vakantie? Dus hierbij werd besloten dat ik dinsdag vertrek, dan heb ik morgen rustig de tijd om alles in orde te maken.

Bij Wilma thuis was ook Nel er en hebben we lekker gegeten. Om half 11 lag ik op bed. Een goede eerste dag.

Reacties

Reacties

Els de Groot

Hoi Marianne,
Bedankt voor het toesturen van je homepage! Ik wil proberen je te volgen op je spannende reis. Ik wens je hééééél veeeeel energie, sterkte en 'innerlijke' reiskracht toe. Dat het echt een ontmoeting mag worden, niet alleen met de schepping in IJsland, maar ook met de Schepper.
Liefs van Els de Groot

Theo en Ango

Beste Marianne,
We wensen je een heel goede reis toe en over een week of zes een behouden terugkeer. Dat is nog eens een "retiro".
Gelouterd door de IJslandse Massieven zul je als een "rots" terugkeren.
Fiets ze.
Hartelijke groet,
Theo en Ango

The boys van het genhuis

Hallo Marianne,

Ook hier vanuithet genhuis willen wij jou een hele mooie, fijne en avontuurlijke vakantie toewensen. Wij wensen je veel succes en hopelijk mooi fietsweer! Gods zegen!

De boys van het Genhuis (Manu, Koen, Peter-Paul, Marc en Pascal)

Carien Wijers

Carissima Marianne !
Ongelofelijk zeg, dat je deze stappen hebt gezet om alles los te laten en je toe te vertrouwen aan het onvoorziene..... heldhaftig !!! In gedachten gaan we met je mee Marianne. Onze wegen zijn wel inhoudelijk heel verschillend maar toch zijn we tegelijkertijd ook weer helemaal één, nietwaar ?.... ik fiets met jou mee en bedank jou alvast voor de gelegenheid dat je ons laat delen in wat je aan het leven bent !
Groetjes en tot heel vlug,
Carien

Paul en Angela

Wauw, wat een avontuur. aan de site is te zien dat je weet waar je mee begint. Veel ontspanning en mooi weer gewenst. we lezen met je mee

Jannet

Hoi Marianne,
je hebt je goed voorbereid, bent er helemaal klaar voor, je hebt de beste taxichauffeur naar Schiphol die je je maar kunt wensen...ik heb het gevoel dat het alleen nog maar helemaal goed gaat komen met jou daar in Ysland en dat je de tijd van je leven gaat hebben. Wat een uitdaging: zo lang heel vaak dicht bij jezelf! Succes, ik volg je via je site!
Groetjes, Janet (schoondochter van Jan en Janny)

Jethro

Hoi Juf
ik vind het het jammer dat u geen itiliaans meer kan geven.
Fijne vakantie,!
en een goede reis.

groetjes Jethro.

Kate

hey juf Marianne

ik hoop dat je een geweldige tijd hebt in ijsland

groetjes kate

Janneke Zeebregts

Hoi Marianne!

Goede Reis en we horen graag je belevenissen

Kate

hoi juf
ik mis je nu al!!!!!!

groeten
Kate

Gerard Bekke

Hoi Marianne,
Succes maar ook veel plezier. Geniet bovenal en het is een hele prestatie als je het eiland rondfietst. Geniet bovenal van natuur en landschap.

Groeten Gerard Bekke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!