Along my way I find the world

Landmannalaugur

Terug van weggeweest, ontzettend veel gezien de laatste dagen. En ik denk dat ik niet alle foto's er op krijg omdat mijn limiet behaald is maar misschien doe ik de eerste foto's weg.
Via de binnen weg naar Landmannerlaugur, Ik zag zoveel moois dat ik op een gegeven moment maar ne gestopt om foto's te nemen omdat het een nog mooier dan het ander was. In Landmannerlaugur ben ik niet lang geweest, het was er zo druk dus ben ik de binnen weg verder gaan vervolgen. Ik denk dat ik een stuk of 10 keer een rivier heb moeten oversteken. Spectaculair maar met een 4x4 gaat dat heel makkelijk. Het was echt rijden met een strikje er om. Langzaam en met veel stuurwerk. Halverwege stond er een jongen langs de weg die een lift vroeg naar de route nummer 1. Een Zwitser, Leo, die goed Italiaans sprak en we hebben heel gezellig een uurtje doorgebracht tot dat hij bij road nr. 1 naar Hella ging en ik richting Kirkebærkautsur. Ik was nu op de zuid kant van IJsland, daar waar al het gletsjer water van de Vatnajokul naar zee stroomt.Eindeloze vlakten en lange rechte wegen maar aan de linker kant een spectaculair uitzicht op de grootste gletsjer van Europa en volgens mij van de wereld als je groenland en de zuidpool niet meerekent. De kust ben ik gevolgd tot Jokulsalon. Een gletsjermeer met daarin drijvende ijsschotsen. Fantastisch......
Toen terug tot Skafatell daar heb ik op een camping de nacht doorgebracht.
De dag er na ben ik heel langzaam richting Reykjavik terug gegaan maar onderhand wel een aantal bezienswaardigheden aan gedaan, waar Skogafoss een prachtige waterval het hoogtepunt was.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!