Along my way I find the world

Een paar dagen Istanbul

Een nieuw jaar, nieuwe reizen. Vandaag op weg naar Istanboel. Even een stedentrip. En omdat Hans en Henrike er vorig jaar waren geweest en verteld hadden hoe mooi de stad was wilde ik het met eigen ogen zien.

Dit wordt sowieso een mooi reis jaar. Ik heb al een reis geboekt in de zomer naar Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zimbabwe. Dus veel om naar uit te kijken. Vanmorgen ben ik door tante Co en mama heel lief naar Eindhoven Airport gebracht omdat op Nieuwjaarsdag er te laat het openbaar vervoer gaat rijden. En gelukkig maar. Wat een drukte. Ik had heerlijk de tijd om de traditionele frappucino karamel van Starbucks te nemen. Ook al stond het vertrek om half 1, om half 12 gingen we al het vliegtuig in. Misschien omdat Turkije buiten de EU ligt moest je eerst door een paspoortcontrole. Het vliegtuig zat propvol maar de twee plaatsen naast mij waren leeg, wat een luxe. Het was een voorspoedige reis en om half 6 lokale tijd landde we op het tweede vliegveld van Istanbul Sabiha Gokcen.

Gisteren had ik al contact gehad met de taxichauffeur die me zou ophalen en die had een filmpje gestuurd waar ik precies naar toe moest lopen om hem te ontmoeten. Heel handig. Er stond een man te wachten maar die verzamelde alleen. Al snel bleek de taxichauffeur in het verkeer vast te zitten en dus nam deze man me mee naar een cafeetje en betaalde mij een thee. Er zaten 3 suiker zakjes bij. O ja. Mierzoete thee. Wat meteen opvalt hoeveel mensen roken. Overal ruik je de rook. In het half uur dat ik er zat had ik al aardig veel geïnhaleerd. Uiteindelijk kwam de man weer en bracht hij me naar de chauffeur. Ik zat riant in een bus. Het was onderhand donker geworden want Turkije ligt2 uur voor op ons. Het was druk op de weg. Ik was geland op het Aziatische deel en moest nu naar het Europese deel. Onderweg kwam ik namen als Decathlon en Mediamarkt tegen. Grappig. Het was een drukke weg en we gingen maar langzaam. Op een gegeven moment was de oproep tot gebed en ondanks het geluid van de vele auto’s was het goed te horen. Van alle kanten kwam het geluid. Ik had het al eens gehoord toen ik in Israël en Jordanië was maar het is altijd weer indrukwekkend. Na anderhalf uur kwam ik aan bij het hotel. Daar werd ik hartelijk ontvangen en kreeg ik een enorme kamer aangeboden met vier bedden. Na even wat gerust en gegeten te hebben was het tijd om te gaan slapen want de komende dagen zitten helemaal vol.

Reacties

Reacties

Ted

Slaap lekker en geniet ervan?

Letizia

Ciao Marianne,
Ti auguro di passare dei bellissimi giorni a Istanbul! Mi immagino che saranno ricchi di cose belle e nuove.
Buon Anno Nuovo!!
Letizia

Carien

Allereerst nog de beste wensen voor een mooi en liefdevol 2024 Marianne!
Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en je nu al je bedje hebt opgezocht. Zo te lezen is het toch een heel andere wereld waar je in terecht gekomen bent?! Fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn!
Geniet maar volop van alles wat er voor jou in petto is deze dagen en alvast veel dank dat je ons weer mee wilt nemen op jouw reis in het prachtige Istanbul??

Yvette

Geniet van Turkije en van wat je allemaal gaat zien de komt de dagen! Een goed begin van 2024!

Mam

Lieverd, lekker weer even gesproken met elkaar, rust en slaap goed, na deze korte nacht, want morgen een goed vol programma, maar daar is dan ook een korte stedentrip voor, alles eruit halen wat er in zit, veel liefs

Marlies

Zoooo daar ben je weer aan een volgend avontuur begonnen!
Wat een voorrecht zo’n lieve mama en zo’n kranige tante te hebben.
Je bent gezegend met je familie Marianne!
Slaap even lekker uit en beschrijf alles wat je meemaakt in deze dagen!
Ik volg je vanachter de geraniums maar wel op de voet!

Elina

Grazie, carissima Marianne! Come prima cosa augurissimi di Buon Anno!
Gioisco con te di ogni nuova scoperta e bellezza!

Juul Beer

De beste wensen en gezond 2024. Nou nou. Staat ons idd ook heel wat reisplezier te wachten. Ik volg je hoor....veel plezier geniet er weer van
Groetjes Juul

Patrizia

Buon anno e buon divertimento!

Je buurvrouw!

De beste wensen voor jou in het komende jaar. Speciaal ook voor je reis.
Geniet met volle teugen.
Je buurvrouw

Lucy

Hele fijne speciale dagen!! Bedankt dat we weer mee kunnen genieten!!

Perga

Wow.... mal was ganz anderes!
Geniesse es!
Wünsche Dir ein gesegnetes und gutes Neues Jahr!
Alles Liebe und Gute Dir!

marja

Heerlijk het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe ervaring. Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!