Along my way I find the world

Takuss Kalaallit Nunaat

Als of er niets is gebeurd loop ik vanochtend weer naar beneden om te gaan ontbijten in hetzelfde hotel als toen ik vertrok. Maar wat een avonturen heb ik meegemaakt.

Het ontbijt is weer overvloedig. Je eet altijd meer dan je normaal zo doen. Overvloediger dan gisteren in Igaliku maar die overdaad zou daar niet passen.

Als je uit Groenland komt, kom je uit een andere wereld. Dan loop je op bergschoenen en outdoorkleding die je bijna 14 dagen aan hebt gehad. Dan heb je geen hutkoffer zo groot maar een rugzak die niet meer dan 10 kilo weegt.

Dit zijn de vakanties waar ik het meeste van geniet. Simpel maar vol avontuur. En de natuur, de prachtige natuur.

Ik was zo op het vliegveld en zo door de security. Ik vertrok weer van gate A20 maar nu niet naar Narsarsuaq maar naar Amsterdam.

Iemand vroeg gisteren hoe het verhaal van de ijsbeer is afgelopen. De twee ijsberen zijn verder noord gegaan. Ze hebben ongeveer de route genomen die ik van Tasiusaq naar Sillisit heb genomen, alleen dan in omgekeerde richting. Blij dat ik wat dagen eerder die route liep.

De KLM had laten weten 50 minuten later te vertrekken omdat het personeel vertraagd was. Dus uiteindelijk vlogen we een uurtje later. Iets meer dan een uur duurde de vlucht en stond ik weer op Schiphol.

De reis was voorbij. Ik heb zoveel beleefd dat het lijkt of ik een maand ben weggeweest. Dankbaar voor wat ik heb mogen beleven. De film gaat nog komen. Maar nu eerst even bijkomen. Dank voor iedereen die me gevolgd heeft. Het zijn die paar zinnen, een groetje dat altijd heel veel doen onderweg.

Groenland zit voor altijd in mijn hart. Ik ben er zeker van dat ik er nog wel eens kom en dus zeg ik: “ Takuss Kalaallit Nunaat” (Tot ziens Groenland)

Reacties

Reacties

Ted

Dank voor je verhalen lieve zus❤️??

marja

Stralende ogen! Gelukkig zie je eruit. Jij maakt echt wat van je leven! En leuk die snoepjes met jouw naam erop!

Frank

Dankjewel voor het delen van je avontuur. Heel leuk om te lezen Marianne. Groetjes, Frank

Mia

Dank Marianne dat ik met je mee mocht reizen. Ik heb ook ontzettend genoten van je reisverhalen en prachtige foto's.

Juul Beer

Het was weer fantastisch...dank je wel en rust nu maar eerst goed uit weer..
Kom gauw weer met je volgende plan..???‍♀️

Lucy

Ja, wat een prachtige vakantie heb jij beleefd. Veel dank dat we alles mee mochten beleven!! Fantastisch!!
Fijne dagen thuis nog!!

Carien

Jouw tempo is bijna niet bij te houden Marianne?
Met alles wat je ons hebt geschreven lijkt het inderdaad alsof je zeker een maand op Groenland bent geweest en het is je werkelijk gelukt om iets van jouw passie voor dit bijzondere plekje op de aardboden op ons over te brengen? Alle goeds voor de 'landing'!!!!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!