Along my way I find the world

Vertrek naar Kopenhagen

Vandaag ben ik vertrokken naar Groenland.

Om op Schiphol te komen was een hele toer. Tussen Den Bosch en Utrecht werd er aan het spoor gewerkt dus moest ik over Arnhem gaan. Leuke bijkomstigheid was dat we langs de Vierdaagse wandelaars reden. Honderden waren er te zien.

De reis was dus wat langer maar dat was niet erg. Ik had tijd genoeg.

Op Schiphol was het niet heel erg druk en had ik de tijd. Tijd om naar mensen te kijken en me steeds weer te verbazen hoeveel mensen meenemen. Als ik dan naar mijn eigen 50 liter rugzak kijk lijkt het wel alsof ik een weekendje weg ga. Okay ik heb van alles maar twee stuks en dat is in mijn optiek meer dan voldoende. Om twee uur kon ik mijn bagage kwijt en ging ik door de security. Het ging allemaal heel soepeltjes. Daarna lekker een frappucino bij Starbucks en rustig de tijd nemend voor berichtjes en lezen op mijn e-reader. Ik ben opnieuw begonnen in de boeken van Thea Beckman over een futuristisch Groenland (in het boek Thule) dat na de derde wereld oorlog, waarbij de atoombommen de aarde heeft doen kantelen, een prachtig groen paradijs is geworden waar de natuur en de mensen de aarde proberen te respecteren.

Deze trilogie leek me mooi om in het thema te blijven.

We gingen boarden met wat vertraging, het vliegtuig was overvol.

Na een lange taxi rit naar de verste startbaan stegen we op. Kopenhagen is niet ver dus in een uur waren we er en na mijn bagage opgehaald te hebben was ik in 5 minuten in het hotel waar ik vannacht verblijf.

Na alles in de kamer gebracht te hebben terug naar de aankomst hal om bij Burger King nog even een hele lekkere plant based Whopper te eten. Daarna terug naar de kamer waar ik nu in alle rust nog even ontspan. Morgen echt richting Groenland.


NB

Ik zal misschien niet elke dag kunnen posten want er zijn dagen dat er zelfs geen bereik is met de telefoon laat staan internet. Maar op momenten dat het wel kan komen alle achterstallige verhalen naar jullie toe. Op dagen dat ik geen bereik heb gebruik ik een satellietontvanger en kun je me volgen op: https://share.garmin.com/mariannereismee

Wachtwoord: Waarismarianne?

Ik zal ook, zoals bij de Camino, elke dag weer wat informatie geven over alles wat met Groenland te maken heeft. En dus beginnen we maar gelijk.


Groenland (Groenlands:Kalaallit Nunaat, "Land van de Groenlanders";Deens:Grønland) is een eiland gelegen in het Noordpoolgebied en administratief behorendetot het Koninkrijk Denemarken. Het is gelegen tussen de Noordelijke IJszee,de Atlantische Oceaan, ten oosten van de Canadese Arctische Eilanden. Hoewel het geografisch een deel isvan het continent Noord-Amerika, wordt Groenland politiek en cultureel geassocieerd met Europa (vanwege dehistorische banden met het Verenigde Koninkrijk Denemarkenen Noorwegen). De inheemse bevolking, die als Inuit grotendeels uit hetwesten komt, ziet zichzelf en het eiland eerder als Amerikaans. Het land wordt, op een aantal kleinere eilanden na, nagenoeg volledig gevormd door één groot eiland.

Reacties

Reacties

Ted

Reis ze zus!!????

Maggi

WOOOOW!!

Marianne

Hoi Marianne, leuk dat ik weer mee mag reizen ! Ik wens jou een hele mooie tijd in Groenland.

Juul Beer

Ik reis weer graag in gedachten mee. Geweldig Marianne. Heel veel succes en vooral veel plezier gewenst.

Marijke

Voorspoedige vlucht naar en verblijf in Groenland Marianne!
Een nieuwe reis-wens gaat in vervulling!
Geniet er volop van!!

Lucy

Bedankt dat we weer mogen meegenieten!!
Een hele fijne reis en nieuwe avonturen in Groenland!! Liefs, Lucy

Marja Boelen

Fijn dat je weer een nieuw stukje van de wereld gaat verkennen. Ik wens je een groene en goede tijd. Godspeed!

Mia

Wat fijn weer samen een ander land ontdekken. Dank Marianne dat je ons weer mee neemt. Een hele mooie tijd gewenst met onvergetelijke momenten. Geniet ervan.

Carien

Met de hittegolven in het zuiden zal menigeen jaloers op je zijn Marianne?!?? Intussen ben je al gearriveerd in het prachtige Groenland... wat en andere wereld zal dat zijn?! We zijn benieuwd naar het inkijkje dat je ons gaat geven; alvast veel dank weer?

Frank de Kok

Leuk om weer mee te kunnen lezen Marianne.

Wil

Dag Marianne,
We wensen je een mooie reis met fijne momenten om nooit te vergeten???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!