Along my way I find the world

Friese Elfstedentocht - dag 4: Dokkum - Leeuwarden

Gisteren merkte ik dat ik toch wel moe was van de zon, wind en alles. Gelukkig heel goed geslapen en was ruim voor de wekker wakker. Zo kon ik rustig aan doen met inpakken en aankleden want om half 9 is het ontbijt. Vandaag nog geen 30 km dus het wordt een kort dagje. Maar we hebben ook de treinreis terug. Bij het ontbijt bleek dat mijn mede logees twee vriendinnen waren die elk Hemelvaartsweekend samen fietsen en allebei in het onderwijs zitten. Je snapt dus wel waar het gesprek over ging.

Na een overdadig ontbijt werd ik uitgezwaaid door de gastvrouw en ging op weg. Dokkum had ik nog niet echt gezien en omdat het nu lekker rustig was reed ik een extra rondje. Bij de Bonifatius kapel waar Bonifatius is vermoord was het wel weer druk. Daar begon vandaag allerlei fietstochten voor wielrenners en MTBers maar ook voor gewone fietsen enz. Ik viel niet op en dus liep ik met de meute mee naar binnen alleen haalde ik geen starters kaart op. Bij het wegrijden werd ik succes gewenst. Toch aardig.

Daarna een stuk dezelfde weg als gisteren alleen zonder wandelaars. Wat een heerlijke tocht. Met de wind in de rug was het zelfs warm en kon ik echt genieten van het prachtige pad.

En natuurlijk kwam ik langs Bartlehiem. Het beroemde bruggetje. Natuurlijk even alles gefotografeerd want dit is zo iconisch, dit hoort zo bij de Elfstedentocht. Daarna ging het eigenlijk snel. Leeuwarden was al duidelijk in zicht dus besloot ik bij het eerste de beste bankje nog even een kop chocolade melk te drinken. Het was een prachtig plekje maar…. O zo winderig. Ik kreeg mijn brander maar nauwelijks aan en alles moest ik goed wegstoppen omdat het anders weg zou vliegen. Maar goed, uiteindelijk was het nog even genieten.

Want in Leeuwarden was het ineens over, ineens stond ik voor het station. Wilde ik nog even de stad in? Nee het was goed zo. Voor me lag nog een hele trein reis en meestal is die stressvoller dat tien Elfstedentochten en dus besloot ik gewoon de trein te nemen.


De Elfstedentocht ik kan het iedereen aanbevelen. Het is een prachtige tocht in een prachtige provincie. Ik ben blij dat ik hem gedaan heb.

Nu nog een paar weken en dan op naar het avontuur in Groenland.


Reacties

Reacties

Ted

Welkom bij de club. Heb je je elfstedenkruisje?

Marja

Gefeliciteerd Marianne. Je hebt weer een mooie tocht gemaakt!

Yvette

Het was weer leuk om te lezen! Welkom thuis weer en op naar het volgende sportieve avontuur!

Carien

WELKOM THUIS weer Marianne en geniet maar van de voldoening en van weer een ervaring rijker en last but not least: een dagje rust!!!???

Marijke

Bedankt Marianne, dat we mochten 'meereizen'! Vol bewondering jou gevolgd...het was met kou en wind een pittige tocht, maar je had hartverwarmende rust-plekken bij de gastvrouwen van 'vrienden op de fiets'! Proficiat! Je bent het toch maar zo snel na de 'camino' aangegaan en hebt het met succes afgelegd!

Marlies

Ik was even niet thuis...
Dus heb ik nog wat leuk leesvoer voor deze avond!
Jaaaaa dat bruggetje ken ik nog wel van de tv beelden van sommige jaren.
Leuk Marianne
En welkom terug!

Mia

Wel een late reactie. Heb pas nu je hele reisverhaal gelezen, eerder kon niet. Is toch ook prachtig om de hele tocht aaneensluitend te lezen. Weer knap gedaan door
weer en wind. Marianne, dank dat ik je weer mocht volgen, ik geniet altijd van al het mooie wat je ziet en van je beschrijvingen.
Ik wens je een goede voorbereiding van je volgend avontuur.

Juul Beer

Proficiat hoor. Alweer een reisje erbij. Wat een aventurierster ben jij....met al weer toekomstplannen voor Groenland. Tjonge jonge....ik kijk er weer naar uit.
Groetjes Juul

Lucy

Bedankt!!! Een prachtig avontuur weer!! Werk ze maandag!! Liefs, Lucy

Wim van den Berge

Hoi Marianne, wat een energie, gelijk na de Camino alweer op pad. Elektrisch ondersteund is geen luxe, maar een manier om zo'n tocht naast mogelijk ook aangenaam en een beetje ontspannen te maken. Is ontspanning niet een van de doelen die we voor ogen hebben als we er op uit trekken? Dus slimme keuze! En daardoor heb je energie over om er een mooi verhaal over te schrijven! Dankjewel voor het delen van ook weer deze unieke ervaring! En intussen denk ik: welkom thuis in Vlijmen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!