Along my way I find the world

Porto wat ben je mooi……

Vandaag een toeristische dag in Porto. Mama had ons een cadeautje gedaan en dus konden we met de Hop-on Hop-off bus Porto verkennen. We namen de eerste bus en we zaten met maar weinig mensen. Het weer was schitterend. Het kaartje gaf recht op twee rondes: Porto Castels die helemaal naar Matosinhos gaat en Porto Historico die de binnen stad verkend zowel de noordelijke oever van de Duoro alsde zuidelijke oever. We besloten dus eerst de bus naar Matosinhos te nemen met als doel uit te stappen bij de zee en daarna heerlijk een wandeling op het strand te maken.

Aangekomen was het weer perfect. Het was eb en we konden heel ver wandelen. Er waren heel veel surfers en verder was het heel rustig. De zee, de zon, de rust. We ervaarden het allemaal als een cadeautje. Op de terug weg naar de bus liepen we op de boulevard en er liepen tientallen pelgrims. Allemaal net begonnen in Porto. Het was weer als van ouds “Bon Camino”……… Het is gek maar je voelt dat je nu bij een grote familie hoort van mensen, pelgrims, die voor altijd iets gemeen hebben.

We haalden net op tijd de volgende bus en vervolgden onze weg. Deze bus zat bijna helemaal vol dus we waren blij dat we het eerste gedeelte zo heerlijk hadden kunnen zitten. Er zit ook een audiotour bij in het Nederlands en we leerden veel over de geschiedenis en cultuur van Porto. Na twee uur waren we terug bij het begin punt. Het was onderhand bijna 12 uur en dus besloten we ergens te lunchen. Het werd weer langs de rivier en we vonden een leuke tent waar ze dingen hadden waar we echt zin in hadden. We besloten weer een sangria te nemen en genoten van het heerlijke eten, de zon, de rivier en de sangria. Wat is het leven goed.

We besloten dat een kleine siësta fijn zou zijn om dan aan het eind van de middag de tweede bustocht te doen.

De sangria en de ontspanning liet ons lekker een middag dutje doen. Om kwart voor vier zaten we weer in de volgende bustocht en deze keer ging deze door het historische Porto, de wijk van de Port wijnkelders en de verschillende bruggen over de Douro.

Het was heerlijk weer en we lieten ons heerlijk door Porto rondrijden.

Na de twee uur durende tocht kochten wat pizza en gingen naar onze hotelkamer om alles voor te bereiden voor de terugweg morgen. Het was echt een heerlijke dag in een prachtige stad geweest.

Ted

Fijn dagje hop-on hop-off?

Marja

Heerlijk genoten dus. Van harte verdiend en gegund!

Lucy

Goede reis!!!!

Carien

WELKOM THUIS!!!!!

Wil

Wat een mooie dag voor jullie?
Goede reis morgen en welkom thuis samen ?
Bedankt voor de mooie verhalen ?

Marlies.

Wat lief van Moeder Truus!!!!!
En wát zien jullie er blij en uitgerust uit met het glas Sangria in de hand!
Ik heb echt genoten van alle verhalen en zeker ook van de mooie foto's en de geschiedenissen die jullie met ons deelden.
Heel enorm bedankt!

Yvette

Heb genoten van jullie mooie belevenissen! Wat fijn dat jullie zulk goed weer gehad hebben. Jammer dat de reis erop zit, ik had nog wel meer willen lezen!? Liefs en welkom thuis weer in Nederland,

Juul Beer

Heerlijk ffe mee kunnen wandelen met jullie door Porto. Veilge terugreis gewenst

Joop

Dat was buon sangria ipv buon camino?. Maar meer dan verdiend.