Along my way I find the world

En nu dan echt Porto……..

Vannacht heeft het gehoost hier in Santiago. De komende week wordt er ook heel veel regen verwacht. We hebben zoveel geluk gehad met het weer want de weken ervoor had het ook heel veel geregend. Ik dacht aan al die pelgrims nog onderweg en de paden die ze moeten gaan.

We waren half 8 op om half 9 te vertrekken naar het station. We waren vroeg klaar en dus besloten we om toch al naar het busstation te gaan en daar wat te ontbijten. Het regende weer heftig dus konden we eindelijk onze regen kleding en covers gebruiken. Op het station wat het vol met vertrekkende pelgrims.

Het regende weer flink. Het was een somber afscheid van Santiago. De bus vertrok ietsje later omdat een meneer zijn mobiel kwijt was. De buschauffeur zocht mee en haaste zich niet. We reden nu over de snel weg en namen waar we gelopen hadden kwamen weer voorbij en ergen zagen we ook pelgrims lopen. Het liet ons realiseren wat een wandeling het was geweest.

We deden steden aan waar we waren geweest en steden die nieuw waren. De vier uur vlogen om. Om half 1 (Portugese tijd) kwamen we aan en namen we de metro naar het metro station Aliados dat aan een prachtig plein ligt en waar ook ons hotel voor twee dagen is.

Daar zaten we nog een half uurtje te wachten voor we konden inchecken.

Om twee uur konden we inchecken en kregen we een kamer die uitkijkt op het grote plein. Echt een kamer midden in de stad. We besloten eerst even te rusten. Na twee uurtjes zijn we de stad ingegaan en zijn we gaan wandelen. Eerst naar de brug Ponte Luiz I. Het is een hele speciale met op de top voetgangers en de metro en onder auto’s en voetgangers. Daarna zijn we naar beneden gegaan langs de rivier. Dat was een hele afdaling maar hé we hebben wel voor hetere vuren gestaan. We wilden daar langs de rivier de Douma ergens lekker gaan eten maar ook hier gaan de meeste restaurants pas om 7 uur open. Het was heel verleidelijk om weer de friet of de pizza te kiezen maar we hebben volgehouden en om 7 uur vonden we een heerlijk restaurant waar we pasta en….. Sangria bestelden. Wat was dat lekker en wat een leuke bediening. Het was echt een cadeautje voor onszelf. Op de boulevard wasgeel leven en heerlijke lief muziek uit de jaren 70 en 80. Het was perfect met een licht briesje en de juiste temperatuur.

We knijpen ons zelf steeds omdat we met alles zo geluk hebben gehad. Alles is steeds zo bijzonder verlopen.

Na nog een heerlijke koffie liepen we rustig terug naar het hotel.

Nog wat rommelen en dan gaan we slapen.

Lucy

Fantastisch, jullie zien er geweldig uit!!!! Fijne dagen in Porto!!

Marja

Conquerors!

Juul Beer

Mooie foto met 2 gelukkige gezond blakende dames. Neem het er nog goed van...genieten jullie hebben een gezegende tocht gehad..?

christiane casteleyn

jullie zien er goed uit, en je voelt de rust! wat ben ik blij dat jullie goed weer hadden, echt een geschenk. nog een mooie dag in Porto en een goede terugreis.

Marlies.

Nu echt een laatste blik in Porto....
Heerlijk te zien dat jullie het zo goed maken!
Ik ben zo benieuwd naar het filmpje van het mega-wierook-vat.
Vele veilige terugvlucht.
En echt WELKOM THUIS!

Ted

Geniet van de paar dagen daar?

Frank

Leuk om al je verhalen te lezen Marianne. Het was een bijzondere reis, denk ik. Nog veel plezier in Porto

Lianne

Genoten van je reisverhalen. Wat een bofferds: het weer, de natuur, contacten, genieten van een eenvoudige maaltijd...
Zo mooi beschreven dat gevoel bij aankomst... Inderdaad: de weg is het doel!