Along my way I find the world

Dutch Mountain Trail - dag 3

Vandaag niet zo vroeg weg want het ontbijt was pas om half 9. Het was wel heel lekker en even voor negen was ik weer aan het wandelen.

Er stond behoorlijk wat wind maar de zon scheen. Ook nu weer meteen een aardige berg. De Gulperberg is niet hoog maar wel stijl en dus binnen de eerste kilometer was het meteen er tegen aan. Boven op de berg staat een beeld van Maria op een hoog voetstuk. Ze kijkt uit over het dal. Je kunt de wijde omgeving van allerlei kanten prachtig zien. Op de berg liep een echtpaar voor me. Ze liepen duidelijk ook de DMT. Ik liep zo’n 20 meter achter hun. We moesten een hekje door en zonder er bij na te denken liep ik achter hun aan. Na 50 meter begon Komoot te schreeuwen dat ik fout liep. Op mijn telefoon kijkend zag ik inderdaad dat ik een andere richting op moest. Ik probeerde te schreeuwen naar het echtpaar dat ze verkeerd liepen maar schreeuwen tegen de wind heeft geen zin. Ze hoorden mij niet en liepen dus door op het pad. Ik hoop dat ze er ergens achter zijn gekomen. Ik heb ze de rest van de dag niet meer gezien.


Was het gisteren vooral zwaar in het stijl naar boven gaan. Vandaag was het zwaar in het stijl naar beneden gaan. Op dit traject zijn heel veel holle wegen. Dat zijn wegen met aan beide kanten hoge wallen. Daar waar je loopt komt alles samen: stenen, takken en in deze tijd heel veel bladeren. Daardoor zie je niet goed waar de stenen liggen en moet je voorzichtig afdalen. Wat ben ik blij met mijn wandelstokken. Zonder zou het zoveel moeilijker zijn. Zowel omhoog als omlaag is het echt noodzakelijk.

Kilometers van die holle wegen heb ik vandaag bewandeld. De laatste samen met een regiment pubers die samen met hun docenten ergens hoger in het bos iets gingen doen. De docenten sjokten er achter aan.


Het was een pittige dag maar aan het eind was daar het hotel. Een prachtige oude boerderij met een binnenplaats. Dadelijk lekker eten en dan morgen de laatste dag.

Reacties

Reacties

Mam

Wat ben ik trots op je, je hebt het toch maar weer gedaan….

Carien

Weer een mooie dag in je pocket Marianne... dank voor het delen en een prima nachtje toegewenst!?

Marianne de koning

Wat leuk om weer met je mee te gaan! Bedankt!
Geniet er van

Marijke

Je bent op dit uur waarschijnlijk al in 'dromenland' in het leuke boerderij-hotelletje. Succes morgen met de laatste etappe!

Marlies

Lieve Marianne...
Straks de laatste etappe, van een heerlijke voettocht!
Ongetwijfeld heeft deze inspanning weer een stukje toegevoegd aan wat je echt verdient!
Ontspanning, voldoening, een hoofd dat steeds meer inzicht opbouwt en en een lichaam vol positieve energie!
Wij gunnen het je zo!
En bedankt dat ik met je mee mocht "lopen"....

Trixi

Succes met de laatste dag!!!! En dan... welkom thuis!

Mia

Carissima mooie afsluiting gewenst, dat je ook dit laatste stukje mag genieten van ons prachtige Nederland. En op naar je verjaardag na een paar welverdiende rustdagen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!