Along my way I find the world

Dutch Mountain Trail - dag 2

Na een heerlijke lange nacht om 8 uur weer op pad. Het eerste wat veroverd moest worden was de Vaalserberg. Aangezien Vaals tegen de berg ligt begon het meteen al in het dorp. Het weer was prachtig en dus mooie plaatjes. De klim was pittig. Je weet echt dat je de Dutch Mountain trail doet als je tegen zo’n heuvel stijl naar boven moet. Boven foto’s genomen van het drie landenpunt en de markering van het hoogste punt van Nederland. Er was nog niemand bijna maar wel twee Spanjaarden. Met mijn kennis van het Italiaans begreep ik dat ze wel moesten lachen om de 3 honderd en nog wat meters als zijnde ons hoogste punt.

Toen ik weg liep zei eentje tegen mij:”buon Camino!” Op mijn borst draag ik altijd een klein schelpje en ze dachten zeker dat ik de Camino aan het lopen was. Ik antwoorden met:”Gracias”. Het maakt niet uit elke tocht is tenslotte een Camino.

Van daaruit begon de rest van de tocht. Wijdse blikken en mooie bossen. Op en neer, op en neer. Pittig op het ene moment makkelijk op het andere moment. Maar het was vooral genieten. Was ik gisteren niet 1mede-DMTer tegen gekomen. Vandaag verschillende. Maar ieder heeft zijn eigen tempo. Ik heb onderhand gezien met deze zwaarte dat elke 5 km een pauze inlassen is heel goed.

De laatste berg was best zwaar. Aan het eind van zo’n dag en dan nog tig rondjes op zo’n berg lopen was eigenlijk teveel van het goede. Maar ik heb me niet laten kennen en alles gelopen zoals de DMT het aangaf.

Om half 4 klopte ik aan bij Hotel Gulpen en kon ik genieten van een welverdiende rust.

Reacties

Reacties

Ted

Goed gedaan zus

Carien

Lopen, de oer-beweging van de mens, maar het blijft toch bijzonder dat je dit toch maar weer doet Marianne! En wat ik me dan afvraag: ook nog met bepakking? Diep respect! EN hartelijke groet??

Joop

Goed bezig in een van de mooiste landschappen van ons land. Geniet ook van de inspanningen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!