Along my way I find the world

Dutch Mountain Trail - dag 1

Vandaag begonnen aan de Dutch Mountain Trail, kort gezegd DMT. Een wandelpad van ongeveer 100 km over de hoogste toppen van Nederland. Nou ja bergen, heuvels is beter.

Ik had vannacht in Heerlen geslapen en om kwart voor 8 nam ik de trein naar Eygelshoven waar de trail begint. Letterlijk loop je door een deur bij het beginpunt.

Ik was blij te kunnen lopen deze dagen. De afgelopen week met alles rond Sanne en Hebe waren hectische dagen. Sanne was ook de persoonlijke begeleider van een van mijn leerlingen en samen met haar moeder hebben we haar donderdag het vreselijke nieuws moeten vertellen. Het was een heel verdrietig moment.

Het was nog niet helemaal licht maar licht genoeg om te wandelen. Met de opkomende zon en herfstkleuren was het echt fantastisch.

Het begint na twee kilometer al aardig pittig met het beklimmen van de Wilhelminaberg. Geen natuurlijke berg maar een overgebleven van de mijnen.

Het ging daar soms recht omhoog. Ik was blij dat het niet te veel had geregend want als het modderig is kun die paden niet nemen.

Boven aangekomen was het echt een spectakel. Wat een prachtig uitzicht. Filmpjes en foto’s te over genomen. Daarna daalt het pad weer naar beneden en werd je via parken en stukken natuur door Kerkrade geleid. Je had niet door dat je door zo’n bebouwd gedeelte liep.

Ten zuiden van Kerkrade loop je Duitsland binnen. Dan begint een lang stuk met vlaktes, falsplat en heel veel windmolens.

Het weer was nu bewolkt en het leek dat het ging regenen. Gelukkig deed dat het niet maar het waren lange kilometers.

Na Orsbach liep je over een rug van een serie heuvels en keek je het dal van Vaals in. Een prachtig gezicht nu de zon weer terug was.

Ik liep nog fout. Komoot zei dat ik links moest gaan en ik zag een klein paadje stijl omhoog gaan. Dus nam ik dat maar het was zo stijl dat toen ik er achter kwam dat het fout was ik niet meer terug kon.

Over een veld met heel veel stenen was het alternatief.

Daarna nog de Sneeberg. Eigenlijk geen Nederlandse berg want hij ligt in Duitsland. Maar goed de DMT gaat er wel overheen en dus een aardig klimmetje.

Om half vier was ik bij het hotel in Vaals. Morgen weer verder op naar Gulpen.

Reacties

Reacties

Marijke

Leuk deze herfst-vakantie trip te kunnen volgen!
Limburgse '4-daagse' voor jou!
Zowel inspannend als ontspannend!
Geniet ervan Marianne!

Marlies

Moedig van je Marianne om dit te ondernemen.
Ik weet hoe enorm de vermissing en de dood van Sanne en Hebe er ingehakt hebben bij jou en de het hele instituut.
Wat krachtig van je dat je dit toch maar op een mooie en intensieve manier weet te doorleven.
Ik denk aan je en stuur je al mijn betrokkenheid om je op dit pad te volgen.

Ik hoop dat het weer je goed gezind is.
Wandelen en lichamelijke uitdaging helpen je altijd he.
Goede wandeling ook op deze tweede dag.
Een lieve groet.

Patrizia

Buone vacanze, Marianne. Spero che questo nuovo cammino ti aiuti a ritrovare un po'di serenitĂ  dopo quei difficili momenti.

Juul Beer

Hallo Marianne...veel plezier op deze tocht. Ik probeer je te volgen weer hoor
Heerlijk zo'n herfst tocht.
Hier nog volop zon ....grt uit Indonesie?‍♀️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!