Along my way I find the world

De laatste 100 km

Weer vroeg op om op weg te gaan voor de een na laatste etappe. Om kwart voor 8 stond ik op het station Zaltbommel en kon de tocht beginnen. Het was fantastisch weer en het was weer zo’n mooie tocht. Weer grotendeels over de dijken langs de Waal die na Woudrichem ineens Merwede gaat heten. Waarom? Omdat bij Woudrichem de Waal en de Maas samenvloeien en er dus een nieuwe naam is gegeven.

Bij Brakel ging ik voorbij de 100 km. De laatste 100 km waren ingegaan van de bijna 1400 km die de Rhein Radweg is.

Eigenlijk wilde ik langs Slot Loevestein en dan het pontje naar Woudrichem nemen maar die vaart pas vanaf 12.30. Dus moest ik enkele kilometers om rijden.

Woudrichem ben ik verder niet ingereden omdat ik dat heel goed ken. De tour ging verder langs de dijk en verschillende dorpen. Het fietste alsof het me niets kostte. Ik genoot enorm van de mooie natuur, de rivier en het heerlijke weer.

In het begin van de Biesbosch besloot ik een uitgebreide stop te doen en maakt ik koffie voor mezelf en een tortilla met pindakaas en dadels. Met uitzicht op de Merwede was het alleen maar genieten. Het is vreemd te weten dat dit allemaal bijna klaar is. Het was zo lang in-the-making.

Daarna het lange stuk door de Biesbosch, wat is Nederland toch mooi.

Van de Biesbosch de pont naar De Kop van ‘t Land. Voor mij stonden twee Duitsers met het Rheinradweg boekje in hun hand ook te wachten voor de pont.

Vandaar verder naar Dordrecht.


Op het station Dordrecht stond de trein al klaar. En zo reed ik in een uurtje terug en staat er nog een etappe op het programma. Maar eerst even een paar dagen weer rust. Het is tenslotte vakantie.

Reacties

Reacties

Ted

‘Kop van het land’ waar je zo goed vegetarisch en Veganistisch kunt eten. Tot donderdag

Marijke

Wat fijn dat je zo genoten hebt Marianne!
Alvast succes donderdag met de laatste kilometers...en veilige aankomst op de 'Finish' in Hoek van Holland!

Blanche

Wat een geweldig fietstocht heb je weer gemaak! , bijna zonde dat het eindpunt nadert ?

Lucy

Wat een mooie tocht!! Een prachtige vakantie!!

Carien

Toch een heel verschil hoe je de tocht beleefd als de nachten goed zijn?! Nog een hele mooie en goede 'afsluiting' toegewenst Marianne deze week???

Marlies.

Hallo Marianne,
Ik ben alweer een paar dagen terug thuis vanuit Zeeland.
Ik heb op de camping moeilijk wifi en heb er ook geen tijd aan besteed er mee bezig te zijn.
Vandaar dat ik pas de laatste dagen alle vakantieverhalen door ben gaan lezen.
Er is veel gebeurd en best we veel enerverende dingen.
We praten binnenkort bij.
Vandaag de afsluiting van je enorme fietstocht.
Groetjes aan iedereen.

Mia

Ja wat is Nederland mooi en fijn Marianne dat je met minder inspanning toch zo ontzettend mag genieten. Mooie afsluiting gewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!