Along my way I find the world

Laatste hele dag in Duitsland

Ik was vroeg op en met een lekker ontbijt achter de kiezen voor achten op de fiets. Het was rustig op de weg. Vandaag zou het rond de dertig graden moeten worden en ik had bijna 70 km te gaan.

Het eerste gedeelte was weer industrie. Ik ben dan blij dat Komoot de richting vertelt want je moet constant goed op de weg letten. Daarna een mooi stuk langs de Rijn. Wel zie je hier enkel industrieën aan de horizon. De weg was gelukkig met bomen en dat maakte dat er veel schaduw was.

Na Krefeld en Duisburg ging de weg iets meer het binnenland in, nog steeds met schaduw maar wat ging dat traag. Ik merkte dat ik heel langzaam omhoog fietste. Het volgende stadje heette Rheinberg, dat verklaarde alles.

Op bijna 40 km vond ik midden in het dorpje een grote groep bomen. Ik besloot hier een lange pauze te houden omdat ik pas om 3 uur zou kunnen inchecken en ik beter in de schaduw de tijd kon nemen om te wachten.

Dat was echt een geweldige plaats. Ik had mijn vouwstoeltje uit en zat daar heerlijk met een windje in mijn rug. En geen last van de hitte die al aardig hoog begon te worden.

Als alles goed loopt dat is dit de laatste volle dag in Duitsland. Morgen zal ik bij Millingen a/d Rijn de grens met Nederland oversteken. Het is bijna niet voor te stellen dat ik dan Duitsland achter me laat.

De laatste 25 km waren zwaar, heel zwaar. Ik reed op een gegeven moment van schaduw naar schaduw. Onder een afdakje bij de Rijn heb ik naar de lange rij boten gekeken. Het gaf even wat afleiding.

Xanten schijnt mooi te zijn maar ik stond op de overlevingsstand en dacht alleen maar aan het aankomen bij het Bed and Breakfast.

Om kwart over drie was ik er. En na wat zoeken kon ik iemand vinden die me mijn kamer wees.

Vandaag waren het 64 tropen km. En die tellen toch dubbel??

De rest van de avond heb ik niet meer zoveel gedaan.

Reacties

Reacties

Marijke

Wat een volharding Marianne...128 km (volgens tropenberekening?) dus afgelegd gisteren!
Hopelijk een goede nachtrust gehad!
Wat een vooruitzicht vandaag de Nederlandse grens te bereiken!
Succes deze nieuwe dag...met de wens van schaduwrijke wegen tussendoor!

Ted

????????

Lucy

Bijna in Nederland!!! Geweldig!!

Elina

Sorry, Marianne, adesso sei quasi alla fine di questa avventura e io arrivo ora a darti un segno di compania... Ma ti ho seguito, sei stata giorno per giorno nei miei pensieri e nelle preghiere... É incredibile, come stiamo facendo ognuno il proprio "cammino" e lo stesso insieme... Aspetto tanto il momento di incontrarci per partecipare ancora del tuo vissuto e condividere qualcosa del dono che sará senzaltro stata in tanti modi...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!