Along my way I find the world

Heet en weinig schaduw

Ik was weer vroeg wakker. Omdat er hier geen ontbijt was ivm personeelstekort maakte ik mijn eigen koffie met mijn brandertje op het balkon. Geeft toch een beetje camping gevoel.

Ik zat weer lekker vroeg op de fiets. Keulen ontwaakte en was rustig. Het kostte bijna 10 km om de stad weer uit te komen. Met ook weer de nodige kilometers langs grote industrie gebieden.

Maar er waren daarna ook hele mooie stukken langs de Rijn over dijken en door natuurgebieden.

De Rijn is breed hier en ook druk bevaren. En in deze tijd ook veel cruise boten. Vanuit Nederland, Zwitserland en Duitsland. Om half 12 was ik voor Neuss en besloot ik een lange pauze te nemen. Ik kan pas om 3 uur terecht bij het pension en omdat het vandaag weer heel warm wordt wilde ik de prachtige plaats onder de bomen langs de Rijn benutten voor een langere pauze. Ik had bij de Aldi heerlijke broodjes gekocht en het was de plaats om het daar op te eten.

Het was echt heerlijk daar!

Daarna weer verder. Het werd onderhand warm zo niet heet. Airco aan en drinken, drinken, en drinken. Ik draag op deze tochten altijd een kleine rugtas waar 3 liter water in kan die ik met een slang direct kan drinken. Ik heb gezien dat dit voor mij het beste werkt. De fles op de fiets is voor het koffie maken en mijn airco doekje bevochtigen of iets schoonmaken. Het was veel op dijken zonder schaduw en industriegebieden. En als laatste langs een hele drukke autoweg. Wel op een fietspad maar o dat geluid. Het was dus afzien.

Ik kwam wel voor het eerst een bord tegen met een Nederlandse plaats er op: Roermond!!!!! Op de kaart fiets ik nu ook ter hoogte van Venlo. Nederland begint dichterbij te komen!

Om half 3 reed ik Krefeld binnen en op enkele honderden meters afstand van het

pension heb ik even rustig op een bankje in de schaduw gewacht tot het 3 uur was en ik kon inchecken. De volgende 70 km staan op de teller.

Na gedoucht en even gerust te hebben even naar de netto en in de douch daarna pasta gekookt.

Ik had geen zin om weer uit eten te gaan en het is fijn dat ik alles bij me heb.

De rest van de avond rustig aan.

Reacties

Reacties

Mam

Je bent een kanjer, knap hoe je iedere dag weer vol goede moed de warmte trotseert, ben trots op je, veel liefs??

Trixi

Pasta in de douche... dat heeft toch iets! Nog mooie dagen toegewenst!

Marlies

Nederland dus weer in zicht!
Wat een topprestatie Marianne?❤️

Lucy

Wat een prachtige tocht!! Heel goed van je!! Je bent een kanjer!! Lieve groet!!

Juul Beer

Wat vliegt de tijd op jou fiets. Nederland alweer in zicht. Wat goed toch....je verteld je tocht zo levendig dat ik t helemaal voor me kan zien...geweldig. nog een mooie terugreis gewenst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!