Along my way I find the world

Köln, een mijlpaal

Ik was heerlijk aan het slapen en had de wekker gezet. Was niet nodig. Om 7 uur begon de kerkklok van de kerk die naast het hotel staat vrolijk te luiden.

Bij het ontbijt zaten nog drie Nederlanders. Zij waren de Limesroute aan het fietsen van Nijmegen naar Nürnberg, met elektrische fiets.

We hebben gezellig even wat ervaringen over en weer uitgedeeld.

Om 8 uur zat ik op de fiets. Al na een kilometer zag ik iets dat ik wilde fotograferen en daar zat ook een man op een bankje met Corona (dat biertje hoor ;-)

Hij begon een heel verhaal waar hij allemaal in Nederland was geweest. Het was gewoon leuk om even met hem te kletsen.

Na enkele kilometers kwam ik langs de beroemde brug van Remagen. Er is niet zoveel meer van over maar aan het eind van de Tweede Wereld Oorlog is hier heel erg gevochten om de brug over te kunnen.

Het fietsen ging wat moeizaam vandaag. Het is ook dag 7 en mijn lichaam wilde niet zo.

Na 25 km was ik in Bonn. Niet zo spectaculair dus ben ik gewoon door gegaan. Je rijdt nu echt van stad naar dorp naar dorp enz. Ik wilde even toch nog naar de rechterkant en dus nam ik bij Keldenich de pont. Ik reed daarna door een prachtig natuurgebied en daar was ik blij om want aan de linker kan van de Rijn had ik langs chemische industrie gemoeten.

Alleen het pontje dat me daarna weer terug naar de linker kant zou moeten brengen bleek op maandag niet te varen.

Maar goed de rechter kant was ook mooi en vlak voor Keulen nam ik een grote brug om echt in Keulen te kunnen zijn. Daar op de brug zag ik voor het eerst de Dom van Keulen. Dat voelt toch als een mijlpaal. Het betekent dat officieel het laatste deel is aangebroken.

Na nog een 5 kilometer stond ik er echt voor. Het hotel lag op loop afstand van de Dom. Dat zijn weer 64 km erbij!

Na even gedoucht te hebben en gerust wilde ik nog even de stad in.

Ergens iets gaan eten en zeker even de Dom van binnen bekijken. Maar het was zo ontzettend druk. Eigenlijk niets voor mij.

De Dom was echt heel mooi.

Maar daar buiten was het zo druk. Ik heb het niet zo op grote massa's dus dit was niet leuk.

Ik zag een ijssalon en besloot eerst maar eens een lekker ijsje te nemen. Maar toen ik zat bleken ze ook pizza te hebben. Heerlijk rustig genoten van echt hele goede pizza en het zalige ijsje. Daarna even nog iets verder gelopen maar de drukte ontnam me verder alle zin. Via de Rijn boulevard terug naar het hotel.

Reacties

Reacties

Ted

Fijn deze mijlpaal ????

Marianne de Koning

Super Marianne! Toch ook weer een heel eind gefietst. Geniet nog lekker van deze reis op de fiets!

Carien

Wat een mooi en gevarieerd land is Duitsland toch... mooi hoe je het beschrijft Marianne!

Wil

Dag Marianne, net pas gaan lezen over je reis op gewone fiets?leuke verhalen hoor?groetjes uit Delft

Carien

Wat ben je op de fiets toch overgeleverd aan de elementen zeg... topsport in alle opzichten?!
Morgen ook nog erg warm, maar tegen het weekeinde wordt het weer aangenamer! Ik hoop dat je een goede nacht hebt✔?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!