Along my way I find the world

Langs de Moezel en de Ahr

Het ontbijt was pas om 8 uur maar ik had alles al gepakt dus na een goed ontbijt begon ik om half 9 aan de volgende etappe. Het was bewolkt en daardoor niet meteen zo heet.

Het begon met de bocht van Boppard. Hier draait de Rijn letterlijk 180 graden. Er is ook een punt waar je precies op de helft van de bocht ben.

Na 25 km stond ik in Koblenz. Een week geleden kwam hier aan om de volgende morgen verder te reizen en nu na 6 dagen fietsen sta ik er weer.

Het fietspad langs de Rijn was prachtig. Een brede promenade waar op deze zondagmorgen heel veel werd gewandeld. Hij eindigt bij de Deutsche Ecke.



Deutsches Eck, in oude teksten ook welDeutscher Ordt, Nederlandse vertalingDuitse hoek, is een gedenkteken in deDuitsestadKoblenz. De kunstmatige landtong markeert de monding van deMoezelin deRIjn. Op Deutsches Eck staat een nationaal monument voor de Duitseeenheid. Deutsches Eck maakt deel uit van hetUNESCO-werelderfgoedCultuurlandschap Oberes Mittelrheintal. (Bron Wikipedia)


Leuk feitje:

In 1990 nam het televisieduo Bassie en Adriaan ter gelegenheid van de serie ‘Bassie en Adriaan: Op reis door Europa’ een scene op bij het monument.



Daar heb ik wat foto en video’s opgenomen. En daarna weer verder.

De weg was eigenlijk grotendeels een fietspad langs de Rijn. Het is dUidelijk steeds drukker met boten op de Rijn en met fietsers langs de Rijn. Ik rijd je steeds meer van dorp naar dorp. In Weissenturm was het tijd voor een kop koffie met…… een Radler. Ja ik had zo’n dorst en zin in een Radler. Haha.

De weg was verder hetzelfde maar vlak vooor ik de monding van de Ahr over moest steken was er een omleiding. Bij de watersnoodramp van verleden jaar was de fiets brug weggeslagen en dus moest ik omrijden om een brug te nemen die meer in het binnenland lag. Nou dat was een hele puzzel want na het eerste bordje waren er geen meer en moest je het zelf maar uitzoeken. Intussen blèrde Komoot dat ik terug moest, omkeren moest, dat de route 450 meter rechts van me was en dat weer 350 meter links van me. Uiteindelijk pikte ik hem weer op en was Komoot tevreden. Ik vond de brug over de Ahr en ik verbaasde me dat zo’n onschuldig stroompje zoveel destructie had kunnen veroorzaken verleden jaar.

Na twee km kwam ik bij mijn volgende hotel en had ik ruim 70 km in de pocket voor vandaag.

Na een koude douche en alles weer even aan de oplader te hangen, nog een wandeling gemaakt in Kripp. Ja het is eigenlijk de stad Remagen maar Kripp is het gehucht er tegen aan ligt en hoort bij Remagen.

Ook nog even naar de monding van de Ahr gelopen om de brug te zien die kapot is. Het is niet voor te stellen dat er zo’n muur van water doorheen is gekomen en dat het water nu zo extreem laag staat. Nog even naar mooie steentjes gezocht en daarna weer naar het hotel gegaan. Het was weer een goede dag.

Reacties

Reacties

Juul Beer

Wat een prachtige tocht tot nu toe. Alles gevolgd en met verbazing soms gelezen. Je schrijft of dat t allemaal een makkie is maar ik vermoed dat t toch ook vsaak afzien is...wat een kilometers. Ik hoop dat je blaar goed is geheeld.
Nog een succesvolle verdere tocht gewenst. Ik blijf naar je berichtjes uitzien .. ?‍♀️

Lianne

Bingen, Boppard, Koblenz: inderdaad hoogtepunten. Wij genieten met je mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!