Along my way I find the world

Spectaculair

Ik was op tijd wakker maar niet vooruit te branden. Mijn benen waren van was deze morgen. Na een heerlijk ontbijt me toch er even doorheen gezet en zo zat ik weer precies om 8 uur op de fiets. Daarna ging het langzamerhand beter.

De regen en het onweer hadden alles lekker op gefrist en de eerste 20 km gingen snel.

Ik reed Bingen binnen op het moment dat de trein uit Koblenz langs reed. Vreemd, 5 dagen geleden zat ik nog daarin op weg naar het zuiden en nu reed ik al hier. Vanaf Bingen begint het Rijndal. Het wordt gezien als het mooiste stukje van de Rijn en staatop de Werelderfgoedlijst van de Unesco. De Rijn kronkelt hier tussen de bergen door naar het noorden. Met vele burchten en kastelen op de uitkijk.

Het was heel druk met fietsers. Er zijn zelfs tochten waarbij mensen in Bingen op de fiets worden gezet en dan naar Koblenz fietsen, natuurlijk op ebikes.

Het was echt spectaculair om daar te fietsen en ik genoot van elke kilometer. Na een 15 km heb ik op een bankje met uitzicht op de Rijn een kop koffie gezet. Het was echt zoals een fietsvakantie hoort te zijn. Even later kwam ik door een dorp waar heel veel mensen bezig waren met Petanque (Jeu de Boules). Het werd alleen gespeeld op heel grof gravel. Zal niet makkelijk geweest zijn.

Na weer wat kilometers kwam ik bij de Loreley aan.

Op de Loreley, een 132 m hoge leisteenrots, leefde, volgens de overlevering, een blonde zeemeermin, die met haar gezang de schippers verleidde, waardoor ze in ondiep vaarwater terechtkwamen en strandden.

Eigenlijk is het een grote rots meer niet maar het was leuk te weten.

Ik fiets nu al twee dagen en dat ik steeds het zelfde stel tegen kom. We hebben hetzelfde tempo maar hé, ik op een gewone fiets en zij elektrisch.

Vanaf St. Goar was het nog 10 km en wat waren die zwaar. Geen schaduw, warm en fietsen met wind tegen. Toch kon ik het niet laten om te stoppen voor foto’s want het bleef spectaculair. En daar was dan na 66 km Boppard. Het hotel ligt aan de boulevard en zo kon ik in de avond nog lekker een kleine wandeling maken.

Ik wilde vandaag gewoon een frietje met iets daarbij maar dat was nog niet zo eenvoudig. De pizzeria waren er te over en ook de ijssalons maar iets eenvoudigs??? Uiteindelijk vond ik een tentje en kreeg ik toch wat ik zocht.

Daarna terug naar het hotel. Het was echt een spectaculaire dag. Echt een van de hoogtepunten van deze tocht.

Reacties

Reacties

Marianne de Koning

Leuk deze tocht, ja echt spectaculair. En toch nog een frietje gevonden! Nou zet hem op. In gedachte fiets ik met je mee! Sukses.

Blanche

Hi schone zus, wat heb jij een mooie fietsvakantie, zelfs nog tijd voor een avondwandeling met iets lekkers. Op tijd naar bed rust voor je lijf, en je benen. Weltrusten voor straks. ?

Lucy

Prachtige reis hoor!! Je bent een sterke als je de elektrische fietsers bij houdt!! Lieve groet!!

Ted

Goedgedaan, fijn dat je zo geniet van de reis!?

Marijke

Marianne, je bent en blijft een' krachtpantser', geniet zelf en laat ons meegenieten!

Janny en Jan

Fijn om weer samen met jouw op reis te gaan! En ja...per gewone fiets ...echt een kanjer ?
Jan bekeek dit moois jaren vanaf de Rijn en geniet volop van jouw verhaal. Dankjewel?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!