Along my way I find the world

Airco op de fiets

Na een heerlijke nacht werd ik vroeg wakker. Al liggende kwam ik er achter dat ik een blaar had zitten iets onder mijn bil. Nou behandel die maar eens!!! Gelukkig had ik wel alles en zelfs wandel tape. Dus zo goed als zo kwaad getapet en doorgeprikt. Alles op de tast.?

Na een heerlijk ontbijt om 8 uur weer vertrokken. Want het zou vandaag heel warm worden. Het ging echt heel voorspoedig en de temperatuur was nog goed te doen.

En ja de weg liep weer veel langs de Rijn. En zo niet dan was er veel te zien. Mooie dorpjes, overstekende hertjes (helaas ging het snel om te fotograferen, een prachtige buizerd, ooievaars, en een voor mij uit snellende haas. Maar ook heel veel fietsers, bepakt en bezakt. En ieder op zijn eigen manier: een gewone fiets, elektrische fiets, ligfiets, iemand met zijn gehandicapte vrouw op de tandem, met een karretje er achter, met kinderen er achter, met alleen maar twee tassen of met meer tassen dan mogelijk plus nog een gitaar op de rug en als laatste een Fries, trots met zijn Friese vlag op zijn fiets. Nee, ik ben niet de enige.

Mijn blaar ging goed ik had er gelukkig geen erge last van. Maar de hitte werd steeds meer een factor dus wat doe je dan? Je zet de airco aan.

Nu zie ik iedereen die dit verhaal al leest bedenkelijk kijken. Ja, ja Marianne dat kun je wel zeggen maar een airco?

Ik heb een sjaaltje van speciaal materiaal en als je die helemaal nat maakt en om je nek hangt dan verkoeld dat en al fietsend blijft het verkoelen. Het is echt geweldig en eigenlijk is het het effect van een airco.

Na 50 km was daar Mainz. Het voelde even als een mijlpaal. Het fietspad liep helemaal over de boulevard langs de Rijn. Het voelde allemaal feestelijk.

Daarna nog even een stuk industrie want bij grote steden kun je daar niet om heen en toen was ik al heel vroeg bij het Waldhotel. Ik kon nog niet inchecken maar zoals de naam het al zegt; het lag tegen een bos aan en daar heb ik rustig in de schaduw gewacht. Vandaag zijn dat weer 64 km erbij.

Om 2 uur kon ik inchecken en de fiets kon weer achter slot en grendel. Vandaag een kamer met balkon en dus tijd om eens uitgebreid de was te doen. Nu heb ik veel van merinowol en dat stinkt niet gauw maar het voelt toch een beetje schoner als het weer even een sopje heeft gezien. Het hing heerlijk daarna te drogen in de zon op het balkon.

Daarna gewoon niets. Ik besloot vandaag te koken op het balkon. Terwijl ik daarmee begon, begon het te regenen en even later ook te onweren. Ik was blij dat ik niet onderweg was want het stortte en lang ook. Gelukkig was mijn balkon overdekt en dus kon het koken gewoon doorgaan. De noedels met koffie erna smaakte prima.

De rest van de avond rustig aan. Lekker gelezen vanaf mijn ereader. Het is tenslotte vakantie.

Reacties

Reacties

Carien

Wat een goede tijdsindeling hanteer je voortdurend Marianne! Bouwvakkers zeggen altijd: "het geld moet je vóór de middag verdienen", en dat lijkt ook voor een fiets-vakantie enigszins van toepassing?! Wat een geluk dat je met die regen in je hotelletje zat?

Mia

Carissima wat fijn om weer met je mee te rijden zonder zelf te mo

Ted

Weer een etappe en weer mooie belevenissen
Succes morgen????

Marianne de Koning

Hoi, leuk en boeiend om te lezen! Ik geniet gewoon met je mee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!