Along my way I find the world

Geen Rijn te zien

Een goede nacht in een toch wel zeer oud pension. Nu begrijp ik ook waarom er bij Booking.com maar twee foto’s waren. Het was echt kamperen. Met een douche cabine in je kamer en toilet op de gang was het echt niet meer van deze tijd. De reviews op Google waren allemaal positief maar na nog een keer allemaal nagelezen te hebben, bijna allemaal fakeaccounts.?

Maar goed ik had goed geslapen. En daar kwam ik voor. Om half 8 had ik een ontbijt. Povertjes maar ik at alles op om toch goed op weg te kunnen. Met mij zaten nog twee andere fietsers aan het ontbijt in het zelfde schuitje zullen we maar zeggen.

Op weg naar Worms voor vandaag. Even buiten Germersheim heb ik de ketting van mijn fiets weer van smeer voorzien. Na de vele kilometers op gravel was alles droog.

Wat op valt elke dag weer is dat vroeg in de morgenalle basisschool kinderen in dorpen en steden zich verzamelen en dan met een bus worden opgehaald. Zo iets als een Vakantieschool waar ik in mijn jonge jaren naar toe ben gegaan. In het dorpje na Germersheim reed een jongetje met zijn elektrische step achter me op de weg naarzo’n verzamelpunt. Hij wilde me inhalen. Maar dat liet ik even niet gebeuren en dus zette ik een tandje bij.?

De eerste grote stad was Speyer. De Rhein Radweg gaat er omheen maar ik wilde echt niet me de mooie gebouwen en Dom laten ontnemen en dus reed even wat om. Op de grote winkelstraat waren al de terrasjes open en besloot ik een kop koffie te drinken. Het deed me goed. Daarna verder.


Ik moet steeds denken aan het boek “ Kruistocht in spijkerbroek”. De hoofdpersoon Dolf komt hier tussen Worms en Speyer (in het boek Spiers) aan in de middeleeuwen.


In dit gebied zijn er heel veel stukken Rijn die niet meer deel uitmaken van de doorgaande Rijn maar meer als recreatie plassen worden gebruikt. Daar moet je steeds omheen fietsen en zie je de huidige Rijn niet. Daarnaast kom ik nu steeds grotere steden tegen waar je om de havens en industrieën heen moet. Zo ook in Ludwigshafen. Dwars door de stad met de grote Bas-F fabrieken en chemische fabrieken waar de stad om bekend is.


Het was afzien. Ook omdat het in de stad veel warmer was en er veel verkeer was. Gelukkig kun je prima fietsen op de fietspaden. Maar het was afzien.

Daarna nog 20 km over een weg zonder bomen. Vandaag minder wind en dus was het heet om te fietsen. Gelukkig de laatste km was onder bomen en zo was ik even voor tweeën bij Hotel Boos. Ja echt, Boos, maar de mensen waren super vriendelijk en ik kreeg een geweldige kamer en bij binnen komst een glas met koel Citroën water. Na gisteren is alles een paleisje, ha ha.

Dat waren weer bijna 70 km erbij vandaag. En dat zonder de Rijn te hebben gezien.

Na een heerlijke douche en wat geschreven te hebben een wandeling om ergens iets te gaan eten. Het werd een heerlijke vegetarische pizza. Ook ben ik nog even de beroemde Dom van Worms in gegaan. Wat een prachtige kerk.

En daarna terug naar de kamer voor verder een rustige avond.

Reacties

Reacties

Ted

Toppie!!

Lucy

Wat beleef je veel op xo'n tocht!! Bedankt voor de mooie video! Echt prachtig om zo alles mee te zien!! Liefs!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!