Zon, wind en eindelijk weer …… de Rijn

Omdat ik vroeg was gaan slapen was ik al om 6 uur wakker. In dit hostel is geen ontbijt inbegrepen dus op de badkamer vloer heb ik water gekookt met mijn gas stelletje en koffie gezet. Om 8 uur was ik helemaal klaar en kon de tocht beginnen.

Het was nog heerlijk fris en dus ging het allemaal voorspoedig. Na 5 km pikte ik de route weer op en zat ik weer officieel op de Rhein Radweg. HOERA. Toch duurde het nog eens 5 km voor ik weer echt langs de Rijn reed. Zo nu en dan moet de weg even langs industrie of natuurgebieden waar je niet door mag. Ik kwam heel veel mede fietsers tegen die ook bepakt en bezakt onderweg zijn. Veel meer dan verleden jaar.

Het weer was perfect. Een beetje tegen wind maar net niet te veel om er last van te hebben. Maar zo was er constant een koel briesje.

In de steden en dorpen merk je wel meteen dat het veel warmer is. Maar ook al loopt het ook vandaag weer op tot 30, ik had er weinig last van.

Ik heb wel besloten dat zolang het zo warm is ik niet kampeer.Nu ik Rode Kruiser ben weet ik hoe hitte stress gevaarlijk kan zijn en dus pas ik liever op. Maar dat zorgt ook dat ik elke avond in een pension slaap en zo lekker kan douchen en de koelte van een kamer heb. Als de temperatuur iets daalt kan ik nog altijd kamperen. Hé, het is tenslotte vakantie.

Vandaag zou ik tot Lichtenau gaan. Maar 60 km maar een mooie afstand voor de eerste dag. Het voordeel was ook nog eens dat ik daar al om 2 uur kon inchecken, voor de echte hitte. Onderweg heerlijk een tijdje langs de Rijn gezeten op een bankje.

Het ging zo lekker dat ik er al om 1 uur bij het pension was. Ik dacht dan daar maar een lunch te nemen maar ik begreep dat het een feestdag was in het dorp en dus dat ze alleen maar diner maakten. Maar ik mocht wel al inchecken. Wat lief en zo had ik al heel vroeg weer een kamer en kon ik een heerlijke koude douche nemen.

Nu de stress van de reis er af is begin ik weer echt te genieten.

De rest van de middag lekker gewerkt aan mijn reismee pagina en een stukje aan mijn nieuwe YouTube filmpje gewerkt. Verder lekker niets!

Om 6 uur in het restaurant een heerlijke vegan maaltijd genoten met een Radler. Het leven is goed. Het terras lag achter het hotel en daar was het zo heerlijk aangenaam.

Na het eten nog een klein avondwandelingetje door het gehucht en toen terug naar de kamer om vroeg te gaan slapen.

Het was weer een goede dag……,