Along my way I find the world

Hallo Rhein Radweg

24 juli



Uitgezwaaid door mama vertrek ik met de fiets naar het station. Vandaag drie treinen op weg naar waar ik verleden jaar de Rhein Radweg had geëindigd.

Maar ik splits het reizen met de trein deze keer in twee dagen. Vandaag naar Koblenz en morgen van Koblenz naar Lahr.

Het mooie is dat in Duitsland de trein op dit moment 9 euro kost voor een hele maand. Dat is heel wat anders dan de 80 euro van vorig jaar voor een enkeltje.

Het is rustig in de trein naar Venlo.

Maar toen….. De trein naar Mönchengladbach die door rijdt naar Düsseldorf airport was afgeladen. Mijn fiets moest ik staande in het midden van de trein vasthouden en kon me met een ander hand vast houden aan een paal. En bij elk station kwamen er meer mensen bij. Daarnaast moet je in de regionale treinen nog een mondmasker op en dat maakte het nog oncomfortabeler.

In Mönchengladbach besloot ik de volgende trein te laten en een later te nemen. Zo kon ik even bijkomen van de stress. Ik had ook maar 5 minuten overstaptijd en met een lift naar beneden en dan bij het volgende perron weer naar boven en heel veel mensen die dat ook wilde , vond ik het wel goed.

Dat bleek een goede keuze. Zo kon ik een lege trein stappen en mijn fiets goed vastzetten voor de horde mensen na mij kwam. Ik had ook nog een eigen zitplaats en zo kon ik de volgende twee en een half uur rustig zitten, muziek luisteren en genieten van het ritje naar Koblenz.

Een paar haltes voor Koblenz stopte de trein en stond lang stil. Het werd steeds heter. Een halte voor Koblenz moesten we allemaal er uit en naar het voorste rijtuig. Daar was het heerlijk koel. Bleek dat de airco niet werkte in het rijtuig waar ik zat.

Het hotel lag 200 meter van het station en gelukkig maar want de temperaturen ware nu boven de dertig. Een heerlijke koele kamer en een frisse douche maakte dat ik me al weer beter voelde.

Na een uurtje gerust een wandeling gemaakt. Eerst naar het station om het fiets kaartje voor morgen alvast te kopen en daarna een wandeling door het centrum gemaakt om ergens te gaan eten. Het werd Vietnamees. Echt heel lekker.

Daarna terug gewandeld en de rest van de avond rustig aan gedaan.



25 juli



Na een goede nacht en een goed ontbijt op tijd naar het station. Ik kreeg van Deutscher Bahn een berichtje dat de route die ik had bedacht niet kon ivm een ongeluk op een overweg. Daardoor moet ik over Frankfurt.

Goed dat ik op tijd was en mijn fiets op een goede plaats had want de trein was afgeladen toen we vertrokken.

We reden meteen langs de Rijn die heeeel laag stond. Op sommige plaatsen kwamen zandbanken boven het water. Wat een verschil als je bedekt dat verleden jaar het water extreem hoog stond.

De reis was verder goed ook al bleef het tot het eind druk. Daarna overstappen naar Mannheim. Ook daar had ik een plaats voor de fiets gelukkig. Er was ook betere airco en dat was ook welkom nu het ook vandaag weer boven de 30 is.

De reis tot Mannheim was verder goed. Aangekomen moest ik de trein naar Karlsruhe nemen en het perron stond heel vol. Op het perron er naast stond een snel tram die ook naar Karlsruhe ging maar helemaal leeg. Omdat ik in Karlsruhe toch 50 minuten zou moeten wachten wist ik wel welke ik koos en dus had ik een rustige en comfortabele reis.

In Karlsruhe de laatste trein. Deze was weer druk en dus wat was ik blij toen ik even voor vieren uit de trein kon stappen in Lahr. Daar waar ik verleden jaar gestopt ben. Na even bij een bakkertje iets gedronken te hebben was het nog geen 10 minuten naar het hostel van vandaag. Een vriendelijke man was al aanwezig en hielp me zelfs met de fietstassen te sjouwen.

Daarna meteen een koude douche en wat knapt een mens dan op.

Morgen gaan we beginnen met fietsen dat gaat eindelijk di Rhein Radweg verder.

Reacties

Reacties

Juul Beer

Heel veel succes Marianne. Het eerste drukke traject goed begonnen en nu de rust opzoeken tijdens je fietstochten. Heel leuk om je weer te volgen...
Vooral ook veel plezier onderweg en hopen dat t weer je goedgezind blijft..???‍♀️

Mam

Na 2 dagen afzien in 7 treinen kan eindelijk het fietsen beginnen…
Heel veel plezier en succes de komende tijd, zet hem op, veel liefs mam???

Ted

Ha Zus,
Succes met het fietsen, gaat je vast lukken. Je hebt de eerste horde genomen, nu heb je het allemaal zelf in de hand!

Marja

Wat fijn dat je draad weer kunt oppakken. En wat een avonturen al op de eerste dag. Ik wens je een heerlijke tijd. Een erhohlsame tijd!

Lucy

Bedankt dat ik weer mee mag genieten!! Heel veel sterkte met deze fietstocht en ik leef helemaal mee!! Veel liefs!!

Carien

Als ze willen dat de mensen minder gaan vliegen, zou het reizen met OV wel wat beter mogen?!? Maar ik bewonder je moed Marianne... we denken aan je!

Agnes

Wat fijn, Marianne, dat je de toch van vorig jaar toch af kunt maken. Hopelijk heb je goed fietsweer. Geniet ervan.

Marijke

Bewonder je Marianne...jij gaat ervoor!
Succes met fietsen!
Wens je alle goeds voor onderweg!
Zo leuk 'op afstand' deel uit te mogen maken van het 'supporter-team'.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!