Along my way I find the world

Het verhaal van een bagagedrager

Het regende de hele nacht en ook toen ik ging ontbijten.

Was trouwens wel bijzonder. Er zaten denk ik 20 mensen te ontbijten en het was helemaal stil. Dacht even dat ik een stilte retraite was gekomen en als iemand iets zei was het fluisterend.

Na het ontbijt de luxe om mijn fiets in mijn kamer helemaal klaar te maken. Ik deed meteen ook al mijn regenkleding en overschoenen aan. Maar buiten gekomen was het opgehouden met regenen. Ik besloot toch maar even een stukje met alles aan te fietsen.

Na ongeveer 7 km was ik terug bij de Rijn. Vandaag weer kilometers over gravel langs de Rijn. Bijna niemand te zien behalve diegene die net zo gek als ik zijn. Alle regenkleding kon uit.

Het was lang maar niet saai. Veel zwanen op de Rijn viel me op en ook de eerste varende rijnaak gezien die richting Bazel ging. Soms splitste de Rijn zich weer en was er het niet bevaarbare deel en het wel bevaarbare deel. Een lange tijd staan kijken bij een stuk verval van de Rijn. Wat komt er dan niet allemaal voorbij drijven.

Al een keer had ik moeten omrijden omdat het pad was ondergelopen. De Rijn staat hoog en veel gebieden hier zijn gebieden waar ze de Rijn de ruimte geven met als gevolg dat de fietspaden niet begaanbaar zijn.

De meeste paden zijn van gravel en de fiets bonkt er aardig door. En dat was nou juist wat ik niet nodig had. Ik was net over de helft toen het weer lichtjes begon te regenen. Uit ervaring weet ik dat je niet moet wachten want als het plots harder gaat regenen ben je te laat. Ik deed mijn regenkleding aan en fietste Nieuwenhausen binnen en het begon te storten. Daardoor keek ik even niet goed op de weg en ontweek een diepe kuil niet. En toen gebeurden het.

(Deze fiets heb ik bijna 20 jaar en ik dacht dat ik hem kende. Op de morgen dat ik Weil am Rhein vertrok bemerkte ik dat mijn bagagedrager los zat. Je kon hem van de kop helemaal draaien naar de grond. Alsof je er een ouderwetse standaard hebt zoals vroeger. Ik was verbaasd en na wat zoeken zag ik dat er een klikje was waar het weer achter haakte en dus ben ik zo vertrokken. )

Na lange wegen op gravel en deze kuil klapte mijn bagagedrager met tassen zo achter over op de weg. In de hoosbui moest ik eerst de tassen los maken en daarna tegen een muurtje proberen de bagagedrager weer op zijn plaats te krijgen. Ergens had ik tiewraps maar dan moest ik in de regen een tas open maken met als gevolg dat alles nat zou worden. Het lukte snel alles weer op zijn plaats te krijgen en de tassen weer op de fiets te plaatsen. Met een spin verzekerde ik zo goed zo kwaad de bagagedrager en stapte weer op de fiets. De stortbui ging door en dat maakte dat ik me moest concentreren met het fietsen. Gelukkig reed ik op asfalt en hobbelde het niet te veel. Het werd niet meer droog en dus kon ik niet stoppen om het verder te verzekeren. Dat moest dan maar in het hotel.

Ik reed langs Rust waar een groot pretpark staat, Europapark. Ondanks de regen was het vol en van verre hoorde je de mensen al gillen in de verschillende rollercoaster. Ik bedacht me dat ik mijn rollercoaster wel had gehad.

Nog twee keer moest ik omrijden vanwege het hoge water. Komoot (navigatie app) had het maar moeilijk ermee. Constant bleef deze zeggen: “ De route ligt 2,45 km achter u.” “De route ligt 5,56 km naast u.” Maar goed zo sprak iemand tenminste tegen mij.

Om 3 uur kwam ik aan bij het hotel. Alles te drogen hangen. En met tiewraps de bagagedrager verzekeren. Nu kan er echtniets meer mee gebeuren. Op de badkamer vloer mijn avond eten koken. Zo werd het toch nog een beetje kamperen.

Een rustige avond verder.

Reacties

Reacties

Mam

Wat ben je toch een kanjer❤️pet je af en bewondering??

Mia

Wat een avonturen. Maar bij Marianne komt alles altijd weer goed. Knap gedaan Marianne, ik doe het je niet na. Sterkte voor de verdere toch met de wens dat je nog heel veel mag genieten zonder veel strubbelingen.

Marlies

Mein Himmel!!!! wát een narigheid vandaag.je bent inderdaad wel een kanjer, zoals je moeder zegt!!
Dat je dat allemaal kan!?
Ik hoop echt wel dat de zon snel de overhand neemt hoor! letterlijk en figuurlijk!
Ook hier regende het vandaag best veel.
Maar zo kan ik lekker in huis een beetje verven en opruimen.
Fede is woensdag uitgerekend en vandaag zijn ze nog naar Jesse in Zeeland omdat de jongens jarig zijn.
Ernst en ik zijn thuis gebleven. Lekker rustig!
Rust goed uit meid ....en morgen gezond weer op!

Joop

Van alle markten thuis, ook van fietsmonteur. Waar tiewraps al niet goed voor zijn. Nog veel beter dan ducttape. Simpel en inventief opgelost.

Tante Coby

Wat een doorzetter ben jjij toch .Ik hoop dat het morgen weer een betere dag wordt .
Succes en sterkte

Hein en Lianne

Heb samen met Hein alles van de laatste week doorgelezen. Wat een verhalen. En prachtig het bewegend beeld erbij! Mooi dat je zo positief blijft. Wij vinden het allebei helemaal niet leuk om nat te worden...! ;)
En jij taalt er niet om.
We hebben grote bewondering voor je. Wij houden het bij een huisje huren en steden bezoeken (als het droog is) en musea (als het regent). Groeten vanuit Rostock, de totaal andere kant van Duitsland.

Juul Beer

Geweldig zoals jij je er doorheen slaat. Hou vol en ik hoop echt dat de weergoden je goedgezind zijn op je verdere tocht...

Carien

Wat ben je zo ver van huis en reizend met de fiets toch extra 'overgeleverd' aan de elementen?! En wat is alles toch uit balans... hier veel te veel regen en elders grote droogte en extreme hitte... al die bosbranden overal...
Maar mooi hoe je daar steeds het beste van weet te maken Marianne en gewoon doorgaat... diep respect! En wat zal jij echter uitstekend slapen s' nachts... Veel groetjes vanuit een fris Brabant!

Je buurvrouw

Marianne ondanks de wijziging in je programma je bent geweldig.
Sterkte voor het laatste traject en WElKOM THUIS, FIJN dat je er weer bent.

Jaantje

Dat was echt afzien Marianne, maar je bent een doorbijtster die er toch altijd iets van kan maken!
Morgen bestellen we de zon?en een prachtige dag ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!