Along my way I find the world

Hallo Duitsland

Een goede nacht. Wel veel regen maar in de ochtend scheen de zon. Na een goed ontbijt op reis. De eerste 30 km waren langs de Rijn, echt net er naast. Het is niet de Rijn waar de boten varen maar de oorspronkelijke Rijn. De boten varen in een kanaal aan de Franse kant. De weg was lang maar vloog voorbij. Geen enkele keer omhoog. Alleen maar vlak. Het was een gravel zandpad en reed heerlijk. Halverwege was er een gedeelte met allemaal toestellen om te bewegen zoals in de sportschool en er zat een hele groep senioren van allerlei oefeningen te doen met rollators erbij.

De fiets doet het uitstekend. Voor de bijna 20 jaar dat ik hem heb doet hij het prima.

Vandaag maar iets meer dan 50 km. Eigenlijk wilde ik naar Breisach maar alle hotels en camping zaten vol. Uiteindelijk vond ik in Bad- Krozingen nog een kamer. Daarvoor moet ik wel omrijden en is een stuk zuidelijker dan ik gedacht had. Maar goed, een rust dag zullen we maar zeggen.

Vanaf Neuenburg am Rhein verliet ik de Rijn. Eerst omdat de route zo loopt en vanaf Grissheim ik de weg naar Bad-Krozingen moest nemen.

Eerst was is een beetje bang dat we dan weer bergje op en bergje af zouden moeten. Maar het was allemaal vlak. Door de landerijen en met de zon kon het niet beter.

Nog rustig gestopt en een soepje gekookt en chocolade tortilla gegeten.

Om 1 uur was ik al in Bad-Korzingen. Een kuuroord en in het park heb ik rustig gezeten omdat ik na 14.00 kon inchecken.

In het hotel kreeg ik een kamer op de beganegrond en kon ik mijn fiets gewoon op het balkon zetten. Voor het eerst hoefde ik niet gigantisch te sjouwen met al mijn tassen.

Na een douche en even wat rust ben ik het stadje ingegaan. Het is best een sjiek kuuroord. Veel paraderende mensen. Bij een Italiaans restaurant een pasta arrabiata gegeten. En arrabiata was tie. Heeeeeeel pittig! Had twee radler nodig om te blussen. Ook niet verkeerd.

Daarna terug gewandeld via een andere weg naar het hotel.

De rest van de avond niets en vroeg naar bed.

Reacties

Reacties

Marlies

Ik had net een reactie geschreven, maar het plaatsen lukte niet.
Hier het korte stukje opnieuw.
Lekker ontspannen stukje reis lijkt me. Zonnetje en niet te veel kilometers!
Heerlijk om even door een mooi dorpje te slenteren.
En dan een heerlijk bed en douche.
Geniet er van en tot morgen!!

Jaantje

Wat is het daar prachtig Marianne ik heb 1 keertje een weekje met Jan mee mogen varen met onze Peter die toen 2 jaar was op de “Intrias 1” een prachtige sleepboot die 8 schepen kon trekken, echt een ervaring om nooit te vergeten!
Wat zijn de video’s prachtig dank je wel Marianne dat ook wij met jouw mee mogen ?
Hartelijke groet ook van Jan.

Juul Beer

Zeker ookgoed om eem rustig dagje in te passen. Na al die geweldige kilometers. Wat geniet ik van je filmpjes zo mooi opgenomen.....veel succes weer verder en hoop dat de zon blijft schijnen dan is jouw lach nog breder daar geniet ik ook van ?

Lucy

Wat maak jij toch veel mee, regen, zonnenschijn, prachtige natuur, iets nieuws van de bagagedrager, een geweldige fiets, leuke dorpjes en goede slaapplaatsen!! Geweldig van je!! Een goede reis verder!! Lieve groet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!