Along my way I find the world

Naar de Bodensee

Ik was half 7 wakker en er scheen een zonnetje. Wat fijn want nu kon ik de tent goed laten drogen. Rustig aan gedaan en om mij heen begonnen alle anderen ook op te staan. Iedereen doet dezelfde dingen, tent drogen langzaam alles weer in de tassen, eten, aankleden, tent opruimen. Het is ook bijzonder te zien dat we allemaal op crocs lopen en allemaal dezelfde lichtgewicht stoeltjes hebben, dezelfde fietstassen en ga zo maar door. Het was duidelijk dat iedereen van het goede weer gebruik maakte om de tent goed te drogen.

Even voor negenen vertrok ik om even langs een fietswinkel te gaan. Iemand is zo leuk geweest om het dopje enringetje van de band af te halen. Ik kwam er zondag al achter en ik denk dat het in de trein is gebeurd toen ik er niet bij was. Bij de winkel werd ik vriendelijk geholpen en het kostte nog niets ook.

Daarna op weg om half 10. Ja veel kan ik er niet over zeggen 35 km over de Rheindamme. Aan de rechter kant de Rijn en aan de linkerkant de autoweg. Maar het was prachtig weer met een beetje wind. Ik was me bewust wat het zou zijn geweest met regen en sterke tegenwind.

Daarna Sankt Margrethen. De eerste echte grote stad en daar kreeg ik ook voor het eerst de Bodensee te zien. Heel mooi en vlak met bootjes en zwanen op het water. Als een schilderij. Het pad was nu kilometers lang langs de Bodensee bootjes en paraderende mensen. In Arbon even afgestapt en mezelf op een frietje getrakteerd. Er zat zoveel zout op dat ik het zout voor de komende weken al binnen heb. En een heerlijk koude Coca-Cola. Na zoveel dagen water, limonade of koffie was dit zalig.

Om half 3 kwam ik aan bij de camping ten noorden van Arbon. Met mijn tentje aan de rand van de Bodensee en een stralende zon. Tent op alles weer op zijn plaats en heerlijk uitrusten.

Video van de afgelopen dagen wilde ik uploaden maar dat doe ik als ik WiFi heb want dat duurde zo lang dus even geduld.

Om half 7 kwam de kamp beheerder vertellen dat er zwaar onweer wordt verwacht en of iedereen goed zijn tent wilde verzekeren. Dus alles nog eens nagelopen.

Ik ben voor Zwitserland nu op de helft. Ik heb 193 km gefietst en moet nog 189 km voor ik bij Bazel ben.

Ook hier weer veel fietsers. Soms hele gezinnen met hele kleine kinderen. Om 8 uur begon het lichtelijk te regenen. De lucht was in de verte al donker grijs. En zo eindigde de dag in regen en onweer.


Reacties

Reacties

Ted

Dank je wel weer. ???

marlies

Het is hier tegen half acht en ik lees als eerste jouw vervolgverhaal van de heerlijke tocht langs de Rijn.
Ik zie de Bodensee bijna voor mijn ogen met de bootjes en vooral de zwanen, dobberend op het meer.
Ik realiseer me dat zo'n rust en alleen zijn met de natuur mij eigenlijk nooit ten deel is gevallen omdat mijn vakanties altijd heel druk waren met de nodige kindjes en allerlei zaken die mijn aandacht vroegen.
Ik geniet er dus maar van via jouw verhalen. Ik hoop dat je ook rust vindt in je hoofd. Heerlijk met de wind en af en toe een verfrissend buitje. Geniet ervan.

Joop

Hopelijk is je nacht goed geweest zonder te veel gedonder⛈ we voelen ons een beetje metgezellen, fietsend langs de Friese wateren. Goede reis verder!

Patrizia

Heel mooi!

Claudine

Fijn dat het overdag steeds droog is, maar ik hoop op iets stabieler weer voor je zodat je ook in de avond nog kunt uitrusten voor je tent..

Buurvrouw

Fijn om mee te genieten op jouw fietsavontuur.
Blijf genieten en wees voorzichtig.
Hier ook veel water maar verder alles goed.

Marianne

Nou dat moet prachtig geweest zijn zo aan de Bodensee ! Leuk om alles te lezen! Blijf genieten!! En goede reis

Marijke

Vol bewondering jouw laatste paar verslagen gelezen...wat een avontuur!
Alles op eigen kracht...moedig hoor!
En tja, wat de zwitserse 'Grand Canyon' betreft...wij weten wel beter!
Ps : Je hebt een speciale groet van Marcus Garcia...hij vindt het fantastisch wat jij momenteel onderneemt!

Lucy

Een fantastisch goede reis !! Mooi om alles te lezen en te zien!! Ik doe je niet na, maar leef wel helemaal mee!! Omhelzing!

Juul Beer

Prachtig verslag weer...alsof ik achter op je fiets meerijd..?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!