Along my way I find the world

Naar de Rheinquelle

Vandaag een “rust”dag. Met de trein (zonder fiets) naar de Oberalppass. Het weer was precies goed.

Er waren veel gezinnen in de trein en dus behoorlijk druk. In Zwitserland moet je overal een mondkapje op. Gisteren heb ik meer dan 12 uur er een opgehad. Ik ben blij als ik dadelijk op de fiets het niet meer hoef. Je moet ook speciale op en die zijn nog eens extra warm.

Het was een spectaculaire treinrit. De trein is zo’n tandrad trein en al slingerend ging deze op weg naar de pas. Met heel veel mooie uitzichten.

Vanaf de Oberalppass gaat een berg wandelpad naar de Tomasee. Dat wordt gezien als de bron van de Rijn. Het was precies wandelweer en het begon niet echt moeilijk. Koeien, hagedissen en heel veel bloemen. Het was echt een wandeling met een hoog gehalte van de sound of music.

Maar het werd steeds pittiger en ik merkte dat ik nog niet echt geacclimatiseerd ben voor deze hoogte. Het tempo verlaagde zich en ik hield wat meer pauzes maar toen ik na 4 kilometer echt recht omhoog moest begreep ik dat ik moest stoppen. Maar goed uiteindelijk is elk beekje dat je passeert een bron van de Rijn. Ik vulde dus mijn flesje met het Rijnwater wat ik in Hoek van Holland weer leeg wil gooien. Ik ga dus letterlijk het Rijn water naar de zee dragen.

Daarna weer de mooie treinrit terug en de rest van de middag nog wat dingen voorbereiden voor morgen als de fietstocht echt gaat beginnen. Enkel dingen moeten nu in een andere tas of juist uit de tas nu de fiets ook wordt ingedeeld om te fietsen.

Met het reizen per trein had ik ook enkele dingen niet aan mijn fiets hangen. Ha ha aan mijn fiets hangen…… omdat ik mijn fiets soms ook onbeheerd moest achterlaten.

Na een lekkere douche want er waren verder geen gasten. (Ik ben in een hostel en dus deel badkamer en keuken) en een lekkere pasta maaltijd kwamen langzaam de nieuwe mensen aan. Onder hen een ouder echtpaar. De vrouw had een rugzak van de WJD van Keulen en we raakten in gesprek. Met mijn beste Duits natuurlijk. Zij vertrekken morgen ook voor de Rhein Radweg maar dan wel met e-bikes. Nou ja ik ga op eigen kracht.


Reacties

Reacties

Teddy

Je komt ze ook overal tegen hé die WDJ-ers ?. Klinkt allemaal erg goed.

Tante cony

Na al dat in en uit stappen in trein ,kan je nu je eigen tempo bepalen. Heel veel sterkte en geniet van de omgeving ,???

marlies

Mooi je te volgen!!!
Dus het is sowieso best pittig!
Goed dat je je grenzen accepteert en er niet overheen gaat!
Indrukwekkende foto's!
lekker op tijd naar bed, en morgen gezond weer op en verder!
Ik reis met je mee.

Carien

Alsof je al heel lang weg bent Marianne, zóveel laat je ons al lezen en zien, en dat laatste zelfs nog voorzien van muziek! Dankjewel dat je al dat moois ook bij ons binnen brengt...

Joop

Goeie reis Marianne. En die ‘oudjes’? Alsof we er echt bij zijn! Dankje voor de blog.

Lucy

Heel veel sterkte met het begin van deze prachtige tocht!!! We leven helemaal mee!! Bedankt!!! lieve groet!!

Elina

Bellisimo,Marianne, grazie mille per farmi partecipe dalle tue belle esperienze! Cosí sono in viaggio con te...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!