Along my way I find the world

Geen reizen dit jaar

Geen Caminho in de meivakantie, geen Camino in de zomervakantie. Op het moment dat ik net de zomervakantie had geboekt ging Lissabon en Porto weer in lockdown. Het is niet verstandig de reis toch door te zetten. Ook de reis naar Zuid-Afrika met mama gaat niet door. Maar ach, het zijn maar reizen. De wereld staat al maanden op zijn kop en dan wordt een reis zo betrekkelijk. Ik ben nog gezond, ik heb nog een baan, ik kan nog zoveel terwijl er miljoenen mensen zijn die zoveel te verstouwen hebben, geliefden zijn verloren of zonder werk zitten.

De Caminho kan wachten en de reis met mama gaat zeker nog gebeuren. Voor nu rust, ik denk dat het meer dan 20 jaar geleden is dat ik in de zomervakantie niet op vakantie ben geweest maar de rust zal op een andere manier dan het anders zou zijn geweest ookgoed doen.

Voor ieder van jullie, een mooie tijd, of je nu op vakantie gaat of niet en "Stay Safe".

Juul Beer

Heel verstandig besluit...idd gezondheid gaat voor.
Bedankt voor je bericht.
Blijf vooral gezond ook voor je moeder en verdere familie xx

Marlies

Jeetje.... wat ontzettend jammer.....
Maar wie weet komen er nu andere verrassingen juist jouw kant op....

Miranda

Hoi Marianne, een nieuw soort vakantie, maar echt een moment van rust en pauze. Er valt nog zo veel te ontdekken. waar we misschien in ons dagelijks leven niet eens bij stil staan. Geniet ervan en rust goed uit. Fijne vakantie!

Marijke

Ja Marianne...alles is anders dit jaar.
Had jou en je moeder het zo van harte gegund: samen op vakantie naar China of Z.Amerika.
Inderdaad, nu geen grootse plannen, maar dankbaarheid voor wat mogelijk is in het klein.
Wens jou en je moeder alsnog een fijne vakantie samen...wie weet op een bestemming dichterbij.
Dank nog altijd voor de onvergetelijke reis van vorig jaar...was toen nog mogelijk...net op tijd!

Carien

Ja, de omstandigheden bepalen soms toch méér ons doen en laten dan je vaak zou denken of wensen...Maar geen vaste plannen hebben kan misschien ook een grote rust, ruimte en vrijheid geven?!
En daarbij ben jij ook nog een gezegend met het nemen van allerlei initiatieven en zorgen voor veel afleiding, dus dat zit wel goed :)
Een fijne afsluiting van het schooljaar nog Marianne en tot vlug weer eens!

Lianne

Het is niet anders... Een nieuw perspectief geeft vast nieuwe mogelijkheden en kansen. En wat in het vat zit...
Geniet van je rust, welverdiend!

Wim van den Berge

Ja, vreemd om niet jouw verhalen te lezen. Altijd weer een inspiratie om te zien hoe jij geniet, en dat wilt delen met degenen die thuis zijn, zodat we eigenlijk altijd nog een vakantie hebben, een beetje mee mogen reizen met jou.
Verstandig, en wie weet wat het voor mooie verhalen op gaat leveren om in Nederland rond te kijken, en te ontdekken hoe bijzonder dichtbij kan zijn. Liefhebben van je naaste omgeving.... Groet, tot ziens, mails, blogs, Wim

patricia

ha marianne
ja een moment van rust,ontspanning,wij reizigers van deze tijd altijd onderweg en toch dicht bij ik moet zeggen vd week was ik een weekje in nederland op vakantie en wat een rust mooie natuur heel fijn. fijne vakantie wie weet wat dag tripjes met je moeder,vrienden wat dan ook maar geniet ook van deze tijd groetjes van patricia

Maria Bolsius

Ah wat balen. In gedachten reisde ik t stuk al met je mee. Is het Pieterpad misschien dan iets voor nu? Het is wel iets langer. <500 km. We hebben er 3,5 week voor uitgetrokken en vertrekken vandaag. Fijne vakantie en wie weet wat ze allemaal voor avontuur met zich meebrengt. Stay safe ?