Along my way I find the world

So long, farewell...............

Na een heerlijk lange nacht waren we op tijd wakker en rommelden we wat aan. De koffer definitief ingepakt en dicht. En verder lekker rustig aan.

Over 12-en kwam Raymond ons halen. We gingen met hem lunchen in een American Pancake zaak. Net iets anders dan een pannenkoek maar ook heel lekker.

Het was fijn om het zo af te sluiten met Raymond. Daarna vertelde hij dat we de auto van Tucker konden krijgen om ons naar het vliegveld te brengen. Die moesten we nog halen. Hij belde Tucker op en die vroeg meteen wat voor Starbucksje we wilden. Natuurlijk kozen we allebei weer voor een Frapucinootje. En zo reden we naar Tucker waar we ook Vincent, Lyn en Faith tegen kwamen. Het leek wel of we geen definitief afscheid konden nemen. Op de veranda hadden we nog een geanimeerd gesprek. Maar toen was echt het afscheid aangebroken.

Raymond reed ons eerst naar Maggie’s huis waar we onze koffers pakten en toen op naar het vliegveld dat toch gauw nog een uur van Denver af ligt.

Op het vliegveld was het niet heel duidelijke waar we moesten zijn maar uiteindelijk vonden we de balie van Icelandair. Vlak voor de security namen we afscheid van Raymond. Wat een geweldige jongen is hijvoor ons geweest.

De security ging snel en we vonden gauw de gate. Nu was het nog een anderhalf uur wachten voor we zouden boarden.

Ik had twee plaatsen geboekt op delaatste rij van het vliegtuig. Ik heb de ervaring dat er daar minder mensen boeken zeker als er al twee plaatsen bezet zijn. En inderdaad we zaten net als op de heenreis met zijn tweeën op drie plaatsen. Dan heb je ook echt de ruimte.

We vertrokken op tijd en vlogen eigenlijk meteen de nacht in. We hadden deze keer er op gerekend dat we geen eten kregen en van alles zelf meegebracht.

Het lukte gelukkig voor ons beiden wat te slapen. Daardoor gingen de uren ook snel. Groenland was ontzettend mooi met de opkomende zon. Om 8.50 plaatselijke tijd landden we in Reykjavik. Twee uur hadden we daar voor we in het volgende vliegtuig stapten. We hadden twee plaatsen met extra beenruimte en dat was echt heerlijk.

De laatste uren van de reis braken aan. Terug kijkend is het een geweldige reis geweest. We hebben in drie weken zoveel meegemaakt en zullen nog lang er van kunnen genieten. Het was een hele voorbereiding maar alles klopte en kwam uit zoals we het ons hadden voorgesteld. We hebben mooie mensen leren kennen en nieuwe vriendschappen gesloten, fantastische landschappen gezien en geweldige nieuwe ervaringen op gedaan. We zijn dankbaar.

Het was fijn dat zoveel mensen met ons meereisden. Het was dat stukje thuis wat we elke keer met veel plezier lazen.

Ja, deze reis was AWESOME.

Tot slot:

Aan Marijke

Wat een mooie reis hebben we gehad, wat hebben we genoten en wat hebben we gelachen. Het was echt een cadeautje om met jou op vakantie te gaan. Het was een samenloop van omstandigheden waardoor ieders wensen klopten met die van de ander en het was geen toeval.

Door jou heb ik hele mooie mensen leren kennen en samen hebben we spectaculaire dingen gezien. Dank je wel voor je vertrouwen. We zullen nog lang kunnen lachen en genieten van de avonturen die we samen hebben beleefd.

Marianne

Marieke

Wat fijn dat jullie samen zo'n geweldige en dankbare reis hebben gehad! Om nog heel lang van te genieten. Veel lieve groeten vanuit Portugal!

Jacqueline

Wat een prachtig afscheidsverslag van de reis Marianne!Jullie hebben een bijzondere vakantie achter de rug,waar jullie nog lang van zullen nagenieten!!!!
WELKOM THUIS!!!
Nu even goed bijslapen van de jetlag!
Lieve groet

Angela

Wat hebben jullie een ongelooflijk mooi avontuur mogen beleven en wat vond ik het fijn dat ik daar steeds wat van mee kon genieten door de prachtig geschreven reisverslagen en de adembenemende mooie foto's!! X

Donny en Carien

Wat zagen jullie er goed uit Marianne en Marijke bij aankomst in Den Bosch... lekker gezond en gebruind maar vooral ook heel ontspannen en blij... het was echt te zien, en nu ook te lezen, dat jullie het buitengewoon goed hebben gehad... Heel mooi!

Lucy

Fijn dat jullie zo'n geweldig mooie vakantie hebben gehad!! Sterkte met het hier weer wennen!!! Bedankt dat wij mochten mee genieten en meeleven!!!
Veel liefs!!

Marijke

Dank...dank Marianne!
Zonder jou zou deze reis - voor mij 'in memoria van mijn zus Angela' en ter ere van haar en haar kinderen - nooit mogelijk zijn geworden.
Wat een kostbare ontmoetingen met mijn twee neven Vincent en Raymond en de mensen die hen met zoveel liefde omringen!
Dank Marianne voor al jouw concrete liefde, zowel tijdens de voorbereidingen als gedurende heel het verloop van deze onvergetelijke reis!
Bewonderingswaardig hoe jij al die kilometers als enige chauffeur hebt afgelegd om ons van de prachtigste natuurparken te laten genieten.
Woorden schieten tekort om uitdrukking te geven aan deze unieke belevenis!
Het blijft voor eeuwig bewaard op mijn netvlies, in mijn hart en in mijn ziel!

Marlies

Lieve meiden!!!
Wát een mooi slotstuk van jullie beiden!
Het lijkt een mooie droom... ik ben serieus heel blij met jullie.
Waardevol! Die innerlijke beleving die jullie alle twee verwoorden naar elkaar!
Wat zijn er veel lieve mensen op de wereld! Houd dat vast!!
Ik kan niet wachten om jullie te zien!
Dank je Marianne voor de prachtige verhalen.
Vandaag zijn Maria Chiara en Frank vertrokken naar Compostella.... vanuit Porto waar ze naar toe gevlogen zijn lopen ze nu zo'n 40 kilometer per dag naar hun einddoel.
Maria beloofde ook een dergelijk verslag te maken.... We zien elkaar gauw.
Dikke welkomstzoen van Ernst en mij!

Trixi

Welkom terug!!!!

Ted

Tja wat moet ik nog zeggen na al wat hierboven staat. Fijn dat je terug bent lieve zus?

Ria

Welkom thuis!

Marijke

Dank aan jullie allemaal...familie, vrienden, collega's...ieder van jullie...ieder zo'n waardevolle supporter van onze reis!
Zeker ook 'anonieme supporters', die door uiterlijke omstandigheden geen mogelijkheid hadden concreet te reageren, maar wel met hun hart meereisden en deelden in onze ervaring.
En vooral niet te vergeten onze dierbaren al aangekomen in het Paradijs...ook zij reisden mee!
Wat een warm hart heeft ieder van jullie ons toegedragen...wat een verbondenheid opgebouwd in zo'n korte tijd!
Deze dankbaarheid moest ik ook nog even als laatste 'reactie' kwijt!

Perga

Bello! Dopo questa bella e grandiosa avventura vi auguro un buon Start a casa!
Con un abbraccio!

Joop

Vanmorgen alles bijgelezen. PRACHTIG. Een reis vol (onverwachte) avonturen, maar hoe kan het anders als jij op pad gaat. Geweldig hoe jullie samen hebben genoten. We horen komende tijd ongetwijfeld nog wel uit jullie mond hoe alles is gegaan. Nog even vakantie, geniet ervan.

Jan en Janny van Laere.

Nog een late reactie!
dank voor het delen van jullie zo intense belevenissen en mooie natuur, we zijn heel blij voor jullie! Welkom thuis en vlug tot ziens!!!
Liefs.