Along my way I find the world

De Rocky Mountains

27 juni

Na een hele koude nacht. (We moeten even wennen aan het temperatuurverschil) stonden we op. We ontbeten in een stralende zon en om ons geen hopte een eekhoorn lekker rond. We deden rustig aan.

Omdat er in de middag onweer werd verwacht besloten we een wandeling te maken die aangegeven werd en dicht bij het kampeerterrein lag. Het was een hele mooie wandeling er naar toe. Zo een waar je door een veld met bloemen loopt en met de bergen op de achtergrond je debehoefte voelt te gaan zingen:” The Hills are alive, with the sound if music…..”

De wandeling begon op een pas met een geweldig uitzicht op een hele rij 4000 meter hoge bergen en maakte als een soort panorama een cirkel rond een bergtop en zo zagen we ook het mooie meer wat beneden ligt van waar wij op de kamping staan.

Na alle kliffen en canyons voelt dit zo vertrouwd. En dat terwijl ik ook bergen altijd iets bijzonders vind hebben.

Terug bij de camper even lunchen en toen besloten we naar Breckenridge te gaan. Een klein stadje hier 8 mijl vandaan. Het is een ski-oord. Maar het is ook weer zo Amerikaans. Je kunt het vergelijken met een Zwitsers ski-oord maar dan met huizen zoals in een western. Het was er druk en een parkeerplaats was niet zo makkelijk te vinden. En daarna nog betalen….. Met de creditcard lukte het niet maar er stond ook dat je het via een app kon doen. App downloaden, een account aanmaken, en ja hoor we mochten er 3 uur staan. Winkels kijken, iets kopen, starbucksje nemen. Het wasgewoon leuk om na al die dagen in de natuur nu ook zo een stadje te bezichtigen.

Terug op de campground wilden we beginnen met koken toen er uit een van de keukenkastjes een muis schoot. Marijke had al een paar dagen een vermoeden omdat ze kleine zwarte korreltje tegen was gekomen en we geen hagelslag hebben.

Wie weet vanaf welk moment hij al mee aan het rijden is. Gelukkig kan hij niet bij het eten.

We aten een zelfbedachte rijstschotel en de rest van de avond was lekker rustig met een boek. Daarna goed aangekleed naar bed.

28 juli

Het was weer een frisse nacht. Maar we waren beter voorbereid. We hebben namelijk geen slaapzakken maar fleecedekens die je wel als slaapzakken kunt dichtritsen. Dat was ook meer dan genoeg, en soms nog zelfs te, in het hete Arizona en Utah. Nu is het iets te dun. Maar goed maakt niet uit, het zijn maar drie nachten.

Een heerlijk ontbijt in de buitenlucht met uitzicht op de bergen en alles rustig aan. We hadden ons voorgenomen om vandaag lekker niets te doen. Veel andere campeerders vertrokken en tot dat de volgende zouden komen zaten we lekker rustig. We zitten trouwens heel rustig want we hebben echt een hoekje voor ons zelf.

Ieder deed waar zij zelf zin in had. Lekker mijn haar gewassen in de buitenlucht, hout sprokkelen voor de BBQ en mooie stenen zoeken die hier overvloedig liggen. Na al het gereis is dit ook echt een cadeautje om even niets te hoeven.

We begonnen met de BBQ aan te steken en het lukte zowaar. Daarna lekker hamburgers, paprika en courgette erop gegrild. Het smaakte prima. Het vuur brandde nog lang. Het was lekker om er bij te zitten.

Marijke raakte verzeild in een geanimeerde conversatie met de buren en ik schreef het verhaal van vandaag. We hebben weer een goede dag gehad.

Marlies

Klinkt allemaal erg gezellig zeg!
En ook inderdaad een beetje herkenbaarder voor personen zoals ik die niet verder heeft gereisd dan Italie, Noorwegen of Oostenrijk. Bergen zijn inderdaad altijd mooi he.
Morgen komt Ernst weer naar huis. Zijn herstel heeft flinke vorderingen gemaakt, maar alles gaat denk ik nog niet meevallen.Dit wordt ons nieuwe avontuur!
Wat grappig dat er een muisje is meegereisd. Ik hop dat jullie nog een paar mooie dagen hebben. Zal zeker lukken!

lucy

Heerlijk dat alles zo goed gaat!!! Nog fijne dagen!!!! veel liefs!!!

Cara

Heel hartelijk dank om zo sl die mooie reisverhalen mee te krijgen.Ik verheug me al om jullie ook zelf te horen en al de fotos en filmpjed te zien.Ook dat zal een heel avontuurlijk moment worden.Geniet verder nog van al dat prachtige wonderbaarlijke van onze schepping liefs cara8

Donny en Carien

Dat is weer genieten van jullie nieuwe belevenissen... het kan gewoon niet op!
Wat is het toch een enorm en uiterst divers land en alles zo uitgestrekt...
Maar het is en blijft een knappe prestatie van jullie!
Alle goeds wat wenselijk is voor deze laatste dagen en voor het afsluiten van deze ongetwijfeld onvergetelijke reis Marijke en Marianne en tot over enkele dagen!

Marianne de Koning

Bedankt voor jullie up date met avonturen. Prachtige foto's en prachtige natuur.
Geniet er nog van! Groetjes

Mia

Heerlijk met jullie mee te mogen reizen jammer genoeg niet zo als jullie muisje maar toch geniet ik mee van al het mooie dat jullie dagelijks tegen komen.
Ben heel nieuwsgierig naar de fotoreportage die zal volgen. Alvast bedankt voor de uitnodiging ......
Genieten nog maar en een lieve groet