Op weg naar de Rocky Mountains

Vannacht was ik om kwart voor 5 op. Het was nog donker en helder. Ook Marijke werd wakker en we zijn naar buiten gegaan on de Melkweg te bewonderen. Het was een magic moment. Een uurtje later stonden we op. We pakten onze spullen, ontbeten, zagen de zon opkomen, leegden het afvalwater van de camper en vulden de watertank. Daarna reden we naar de echte Goblin Valley site. Doordat het gisteren zo warm was hadden we besloten er niet naar toe te gaan en nu was het vroeg en we dachten dat we zo mooi alleen er waren, lekker rustig. Maar nee….. Onze Chinese buren liepen er al rond. In gebaren lieten ze weten dat ze de zon hadden op zien komen.

De rotsformaties lijken inderdaad echt op allemaal kabouters met van die puntmutsen op. Je kunt er tussen door lopen.

Na foto’s te hebben gemaakt waren we klaar om de lange tocht van vandaag te beginnen. 512 km naar de campground in de Rocky Mountains.

De weg was leeg, desolaat de eerste 30 mijl naar de interstate 70 maar zo vroeg op de morgen zo mooi. Het was ook een mooi vaarwel van alle canyons en kliffen. Na twee en een half uur waren we weer bij Grand Junction. De cirkel was rond. We tankten, deden de laatste boodschappen bij Walmart en dronken een frappucino bij Starbucks. (Al 5 dagen hadden we er geen gedronken!)

Daarna een tweede gedeelte. In de komende bergen was het duidelijk slecht weer. Na weer een kleine twee uur te hebben gereden besloten we bij Glenwood Springs even te eten. We vonden een parkeerplaats bij een highschool en toen gingen de sluizen van de hemel open. Wat een regen! Echt voor een half uur was er een enorme hoosbui. Ik was zo blij dat ik even niet aan het rijden was.

Daarna de laatste twee uur voor we aan het eind van de middag Lowry Campground opreden waar we een geweldige plaats hebben. Met uitzicht op de hoogste toppen van de Rocky Mountains van meer dan 4000 meter. Wij zelf zitten op 2850 meter. Ook al behoorlijk hoog.

Na ons geïnstalleerd te hebben aten we, maakten we nog een avond wandeling en gingen we vroeg slapen. Drie nachten staan we hier. Een prachtige afsluiting.