Along my way I find the world

Bryce Canyon

Het was koud, koud en nog eens koud in de nacht. Later bleek het onder de 10 graden te zijn geweest die nacht. We zitten hier ook hoog. 1800 meter.

Daardoor waren we vroeg op. We deden alles op ons gemakje en reden weg met alle verwachtingen die bij deze dag hoorde. We hoefde maar 52 miles te rijden naar Bryce Canyon National Park. Maar eerst zouden we in een garage de Black water handel eindelijk laten maken. Ja echt????? Bij de garage was het antwoord:”We don’t do blackwater mam.”

Terug in de auto belde ik Cruis America weer. Ze zouden in de loop van de dag terugbellen. Nou ja……

We reden het park in. De bedoeling was om hier vannacht te staan en zo’n standplaats kun je niet van te voren bestellen, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Je kiest een plaats, doet geld in een envelop en geeft die weer terug. We vonden een hele mooie plaats omdat we natuurlijk heel vroeg waren en installeerden ons. We aten, hadden alles klaar en wilde net gaan vertrekken naar de canyon toen een parkranger ons zei dat we op een tent plaatsstonden. We moesten gaan vertrekken naar een camperplaats. Hals over kop moesten we snel verplaatsen want ze zeiden ons dat er nog maar vier waren. Gelukkig vonden we de lege plaatsen snel en installeerden we ons nu definitief.

Daarna vertrokken we naar de Canyon. Spectaculair in èènwoord. Oranje pilaren in een grote vallei maar die pilaren lijken op beeldhouwwerken. Het was betoverend en surreëel. Als of je ineens op een andere planeet staat. Na heel veel uitzichtpunten te hebben gezien zijn we de Navajotrail gaan lopen en loop je ook door deze Hoodoos (zoals ze hier worden genoemd) door. Daar beneden was het heet, ongelooflijk heet en we besloten niet de hele trail af te maken maar om te keren. Maar wat was het bijzonder daar te lopen.

Terug bij de camper kookte we boontjes en een tartaar. Het smaakte heerlijk. Daarna belde ik Cruise America maar weer.

“Nee, mevrouw, morgen gaan we voor u aan de slag, O wat erg toch……” en dat soort dingen. Ach natuurlijk doe je dramatisch aan de telefoon maar we hebben allang een manier gevonden om met de problemen om te gaan. We laten onze vakantie er niet door verpesten en naar de wc kun je gelukkig overal.

Nu zitten we weer heerlijk de dag af te sluiten bij een fijne temperatuur.

Ga me niet vragen wat vind je tot nu toe het mooist. Alles wat we tot nu toe hebben gezien was speciaal en alles op zijn eigen manier. Deze dag maakt deze reis weer een stukje specialer.

Marlies

Het is nog vroeg hier, Net zes uur in de ochtend.
En dan met de computerneus zo het Bryce Caniun National Park in! Mijn dag begint dus ook spectaculair dankzij jullie!! Wát prachtig zeg! Dat jullie dat allemaal in werkelijkheid beleven is toch iets onvergetenlijks!
Het ziet er niet uit als een grote WC in ieder geval! Hoe is dat toch ooit ontstaan al die sculpturen?
En dat er overal toch nog groen zit! Prachtig allemaal!
Jammer van dat ongemak met de camper.... maar ach.... het geeft wel een extra randje aan dit avontuur.
Geniet ze verder! Misschien lukt het mij om vandaag twee dagen naar de zee te gaan in Renesse, want het wordt hier tropisch warm de komende dagen. Ik neem geen computer mee, alleen mijn telefoon, dus ik reageer wellicht pas vrijdag weer. Knuff voor jullie.

Donny en Carien

Het moet wel topsport zijn voor jullie lichamen met al die temperatuurswisselingen?! Mooi dat dat jullie zo goed afgaat, en jullie elke dag zĂł goed kunnen uitbuiten?! De foto's illustreren het verhaal ook voortreffelijk... bedankt voor alles en we blijven de reis met jullie meebeleven!

Jacqueline

Prachtig verslag weer Marianne....wat zien jullie veel moois!Dat wordt denk ik een schitterend fotoboek als herinnering!

Claudine

Heerlijk om jullie verhalen te lezen, tis echt heel byzonder daar. Jullie zien wel heel mooie dingen.

Ted

Je zegt t precies bij de laatste zinnen. “Alles wat we tot nu toe gezien hebben is speciaal”. En zo is t! Jij hebt ondertussen een frisse duik genomen. Hier wordt t 40! Graden Donderdag. Liefs

Lucy

Heel mooi!! Wat een natuur!!! Wat groots! Op naar de nieuwe mooie dag!! Heel veel liefs!!!