Along my way I find the world

Goosneck SP & Monumental Valley

16 juli

Het was heet in het begin van de nacht maar uiteindelijk was het goed toeven. We waren vroeg wakker. Heerlijk buiten ontbijten en alles weer aan kant. Rond 8 uur waren we klaar en vertrokken we. Weer verder op interstate 70 waar we na 30 Miles de staat Utah binnen reden. Natuurlijk even een foto nemen. Na weer 20 Miles namen we een andere weg. De scenic byway 128. Die zou ons door een canyon en de Colorado river naar Moab brengen. Wat een spectaculaire weg. Er zijn geen woorden om te beschrijven wat we hebben gezien. Na een uur kwamen we aan in Moab. Daar zijn we eerst naar de Rock Shop geweest. De grootste edelstenen winkel van de US. Er lagen alleen al duizenden stenen gewoon buiten. Binnen waren er hele mooie. Ik had er zoveel hebben willen kopen maar ja, je mag maar 23 kilo mee terug nemen.

Daarna de lange weg naar Goosneck State park. Eindeloze vlaktes, wegen die ergens in de horizon verdwenen en daar om heen spectaculaire bergen, kliffen, canyons. We konden er niet genoeg van krijgen. Elke mile was weer anders en vele keren zijn we gestopt om foto’s te nemen.

Maar de weg was lang en buiten de camper 40 graden. Om 4 uur waren we in Goosneck. Eigenlijk sta je boven op de canyon en kijkt naar beneden. De rivier kronkelt maar zo dat de rivier over een 1,6 kilometer in vogelvlucht lengte 8 km lang is.

Wij stonden op de rand met de camper met een spectaculair uitzicht. Verder is er niets dan twee wc’s en die waren eigenlijk een gat in de grond. En lang dachten we ook dat we de enige zouden zijn totdat een Duits gezin en een ouder echtpaar kwamen opduiken.

Er was geen geluid dan de wind en heel ver het water. De zonsondergang was adembenemend en wat voelden we ons uitverkoren dit te mogen zien. Veel foto’s maken en uiteindelijk naar bed. Ik kon nog niet slapen en heb nog lang naar de maan en de sterren gekeken. De Melkweg en alles wat daarbij hoort. Het was goed.

17 juli

Het was toch een warme nacht. Ik was al vroeg wakker en ging buiten zitten. Langzaam kwam de zon op met een stilte die je zelden kan ervaren. Wat een rust en wat een geweldige ervaring. Deze plaats was er een met een strikje er om heen. Deze plaats is zo uniek geweest.

Omdat we beiden vroeg waren besloten we gewoon te vertrekken. Na een klein half uur kwamen we aan in Monumental Valley. Daar op een specifieke plaats, midden op de weg,hebben we foto’s gemaakt.

Daarna een geweldige rit door het grootste openlucht museum zoals het wordt genoemd. Vele Westerns zijn hier opgenomen. Er nu zelf te rijden was heel speciaal.

We gingen de grens over van de staat Arizona en kregen er meteen een uur extra bij. Het ligtin een andere tijdzone en het verschil met Nederland is nu 9 uur.

Een lange auto rit tot Page was er nu. De prairie die hebben we gezien en heel veel en groots.

In Page hebben we onze laatste boodschappen gedaan, propaan getankt want we staan 3 nachten in de Grand Canyon en daar is niets.

Daarna richting de Grand Canyon met hier en daar een stop.

Horseshoe band waar de Colorado rivier een bijna 180 graden bocht maakt.

Navajo bridge waar je diep in de Colorado rivier kijkt.

Vermillion Cliffs, een indrukwekkende kilometers lange gigantische klif. De weg er langs was lang recht en winderig en ik was blij dat deze klaar was want het was een hele inspanning om de camper te besturen.

De laatste 50 kilometers gingen door een bosrijk gebied. Marijke noemde het “net Zweden” en om 4 uur kwamen we aan in de Grand Canyon. Een pracht plaats waar we ons nu wat voor langer kunnen installeren. Na een eenvoudige maar lekkere maaltijd nog een avond wandeling en een klein voorproefje van die geweldige Grand Canyon. Morgen meer maar nu na drie dagen autorijden ben ik blij dat ik er ben

Marlies

Wat lijkt me dit alles indrukwekkend!!!
Inderdaad een uitverkiezing als je dit mag beleven!
Fijn Marianne dat je nu even wat meer op een plaats blijf, want inderdaad is het toch een hele inspanning om zoveel kilometers te rijden.
Geniet ze verder meiden!!! Rust en genot! en veel mooie gedachten!
Knuffel voor jullie twee!

Donny en Carien

Deze keer hebben we de kaart van Google Maps (die gelukkig ook hier binnen handbereik is) er maar eens bij genomen om een beter beeld te krijgen op welke route jullie die talloze kilometers met buitengewone panorama's aan het afleggen zijn... we hebben er geen woorden voor, prachtig en indrukwekkend! Jullie laten werkelijk geen minuut verloren gaan, zo intens als jullie programma is... echt heel mooi! En we blijven heel graag met jullie meereizen... bedankt!

Lucy

Ik kijk uit naar jullie berichten!!! Prachtig wat jullie meemaken, zien en van genieten!!!
Heel fijn om het te lezen!!!
Mooie dagen in Grand Canyon!!! Liefs

Trixi

Wat fijn dat jullie in Goosneck een Duits gezin hebben ontmoet. Duitsers zijn toch werkelijk overal ;) Geniet van de Grand Canyon!

Alex en Christina

Wat een geweldige reis! Ik zal mijn bezoek aan de Grand Canyon ook nooit vergeten. Het is prachtig om te zien hoe de kleuren continue veranderen gedurende de dag!
Geniet verder and 'be safe' ! XX

Ted

Wauw zus, weer mooie verhalen. Amerika is zo te lezen erg fraai qua natuur. Ben benieuwd wat voor mooie stenen je hebt meegenomen voor je collectie. De andere dingen zitten al in je hart!
liefs.

Claudine

Wat maken jullie een mooie indrukwekkende reis, heerlijk jullie mooie verhalen, te lezen en jullie indrukken mee te krijgen. Gewoon weg wauw! liefs

Wim van den Berge

wat een prachtig verhaal weer. Jullie bouwen naast familiebanden ook een band met de natuur op. Mooi hoe je de grootsheid van de schepping beschrijft.
Geniet er van! Ons avontuur begint morgen, dus de rest lezen we pas als je terug bent, tenzij er bij ons groepje iemand is die ook "abonnee" is. We zijn met een aantal dus wie weet!
Heel goede reis verder, rijd voorzichtig en tot mails of ziens! we denken aan jullie en houden van jullie!
Elma en Wim