Along my way I find the world

Op weg

14 juli

We waren vroeg op. Na lekker ontbijt stond om 10 uur Raymond voor de deur. Hij zou ons naar de plaats brengen waar Angela was getrouwd. Het was een klein uurtje rijden naar Mother Sabrini Shrine. Eigenlijk een bedevaartplaats in het begin van de Rocky Mountains. Het was zondag en er was ook een mis waar we aan deelnamen. Een mooie kapel waar Angela was getrouwd. Het was een warme Amerikaanse dienst, met omhelzingen en heel veel verwelkomende mensen om ons heen.

Na de dienst nog wat rond gekeken en daarna zijn we met Raymond en Vincent, die ook was gekomen, in een Mexicaans restaurant gaan eten. Dat was echt een mooie afsluiting van dit eerste gedeelte van onze reis. Het was echt heel lekker en erg gezellig.

Daarna naar huis om ons voor te bereiden op de komende trip. Online inchecken, instructie filmpjes nog een keer goed bekijken en de weg voor morgen voorbereiden. En lekker vroeg naar bed.

15 juli

Daar is tie dan, de dag dat we met de camper vertrekken.

Tom, de man van Maggie, bleek vandaag dichtbij de plaats waar we de camper moesten ophalen te werken en dus konden we met hem meerijden. Om 8 uur vertrokken we en Raymond kwam eerst nog even gedag zeggen. Wat een kanjer is deze jongen. Leuk, vlot maar met zoveel attentie naar mensen om hem heen.

We reden in een klein uurtje naar Cruise America en namen afscheid van Tom. Binnen in het kantoortje was chaos. We werden geholpen door een meisje wat er niet echt zin in had. Ze legde snel en met een soort desinteresse uit wat en wat alles was. Gelukkig had ik al de instructie video’s al gezien en dus begreep ik alles. We stapte in en weg waren we. Het avontuur tegemoet.

We reden eerst een uurtje om daarna te tanken. Ook dat was weer een avontuur. Je gaat eerst betalen en zegt dan: “Ik wil voor 70 dollar benzine.” Daarna ga je tanken en als je teveel hebt betaald krijg je het overige geld terug.

Terug op de interstate 70 reden we door de Rocky Mountains. Wat een geweldig gezicht die bergen boven de 4000 meter. Later reden we door Glenwood canyon en kregen we een voorproefje van wat we gaan zien in Utah.

Om half vier reden Grand Junction in om naar de Walmart te gaan voor boodschappen. WoW wat een enorme winkel. Je moet systematisch zo’n winkel door anders verdrink je in de hoeveelheid dingen. Het viel ons mee hoeveel het kostte. Een bank om geld te pinnen vonden we niet maar goed morgen weer een dag.

Met nog 5 Miles te rijden waren we in Fruita campground en hadden we een geweldige plaats waar we meteen alles aansloten. Water, elektriciteit en de riolering om zo te zeggen. Maar ik kwam er achter dat er iets niet klopte en dat de graywater handel er wel was maar niet de blackwater handel. Dat betekent dat je de wc niet kunt lozen.

Nadat we alles goed hadden ingeruimd heb ik Cruise America gebeld en via e-mail foto’s gestuurd. Het is nu afwachten wat hun antwoord is.

Tijd voor onze eerste maaltijd in de camper en dan naar bed.

Marlies

Na een gezellig ontbijtje aan mijn eettafeltje zit ik nu achter de computer jullie verslag van eergisteren en gisteren te lezen. Het klinkt zo mooi te lezen dat jullie in de kapel waren van Angela's huwelijk.
Marijke.... wát waardevol toch dat je dit alles hebt kunnen zien. Het lijkt me een enorme belevenis!
Lief van al die mensen die jullie ontvangen hebben en de twee geweldige neven die zich zo om jullie bekommerd hebben.
Het zal ook voor hen een hele belevenis zijn geweest.
Ja, dan nu het vervolg van de reis.... met de camper.... jeetje ik zie het al allemaal voor me...
Marianne in de weer met allerlei technische gegevens!! Jij kan dat! globetrordser!!

Vanmiddag hebben we een gesprek met de thuiszorg voor het moment dat Ernst naar huis mag.
Het valt allemaal best zwaar.... maar de vorderingen komen wel langzaam maar zeker op gang.
Heel heel veel ontspannen reisplezier meiden!
Geniet van alle mooie dingen.... en neem ons verder mee door de prachtige natuur!

Ted

Wat een belevenissen weer. Je krijgt een geweldig beeld van wat jullie doen en beleven. Ben blij voor jullie. De foto’s zijn ook mooi?. Ik ga vanavond bij mam eten. Als jou vervanger?

Lucy

Wat geweldig toch dat we alles zo kunnen meeleven!!! Het lijkt alsof ik er ook bij ben!!! Ja, het is een zeer dierbare en avontuurlijke reis!! Ik was vandaag in Amsterdam, een iets kleiner reisje!!!

Een goede nachtrust en een goede reis morgen!!! liefs

Donny en Carien

Vandaag eindelijk weer de gelegenheid om jullie belevenissen van de afgelopen dagen te lezen... fantastisch! Veel dank er dus voor! Prachtig ook om te zien hoe Vincent en Raymond het maken en hoe goed ze daar 'thuis' zijn?! Gisteren zijn we veel in het ziekenhuis geweest. Biny was 22 juni gevallen en had daarbij haar voet flink verstuikt. 2 Weken op de stoel dus, en daarna weer voorzichtig proberen te lopen. Dat ging echter steeds slechter. Gisteren dus toch maar even naar de huisarts die dan eindelijk een foto heeft laten maken. De enkel bleek op 2 plaatsen gebroken te zijn! Daar heeft ze dus ruim 3 weken op rondgestrompeld. Nu dan eindelijk in het gips. Tussen onze taak als 'thuiszorg' door kijken we o.a. naar de life streams van de Europese Mariapoli... mooi dat dit allemaal mogelijk is!
Leuk trouwens ook om jullie tijdelijke huis op wielen te kunnen zien... en wat reizen jullie langs een prachtige route... adembenemend! Een hele goede voortzetting en tot het volgende verhaal...

Wim van den Berge

weer een nieuw hoofdstuk, een nieuw avontuur. Prachtige natuur. Je moet wel een heel sterk geloof hebben, om te geloven dat dat zomaar spontaan is ontstaan uit een ontploffing, honderdduizend miljoen jaar geleden.
Nog meer prachtig zijn de mensen die jullie ontmoeten. Maar dat is ook logisch. Een zanger heeft gezongen: "vrienden krijg je door er zelf één te zijn".... Jullie geven zoveel liefde, logisch dat er ergens iets terugkaatst, toch?
Geniet van jullie tijd met elkaar, van de natuur, van de tijd aan jezelf. Rijd voorzichtig, en tot mails, ziens.
Nog 2 dagen, dan zijn wij onderweg naar de Mariapoli in Italie. Maar we blijven wel aan jullie denken, dat gaat gewoon over landsgrenzen, werelddeelsgrenzen heen: unita universale! Groeten van Elma, Lisanne en Thirza, en tot mails, ziens. Wim

Jos van Loon

Hallo Marianne,

Door omstandigheden ben ik pas laat nu op jouw reisblog gaan kijken, Ik vind het fantastich, zo professioneel en je hebt er natuurlijk enorm talent voor. Ik vind het zo fijn voor Marijke ook dat ze dit allemaal met jou kan beleven, en dat het nu zo mooi allemaal gedokumenteerd is. Een fijne reis nog verder en veel liefs aan Marijke!

Jos