Along my way I find the world

Een APK keuring en een visrestaurant

We begonnen met wat rustige uren in de morgen. Het was ook wel lekker om gewoon even niets te doen. In de avond voel ik tenminste nog het tijdsverschil, dan is er het Amerikaans dat echt niet het school Engels is dat wij hebben geleerd en dan alle ontmoetingen.

Rond 1 uur was Raymond er weer en bracht ons naar zijn appartement. Een mooi optrekje in een mooie wijk maar jeetje wat moet je daar veel voor betalen. Dat zijn prijzen die wij niet kennen.

Daarna bracht hij ons opnieuw naar Tucker. Daar was ook Faith haar assistent. Raymond vertrok naar zijn werk en wij bleven nog op de veranda hangen en kletsen.

Na een uurtje vertrokken we naar de praktijk van Tucker samen met Faith en natuurlijk moest er eerst even langs Starbucks gegaan worden. Tucker is een soort van verslaafd en rijdt per dag een paar keer door de drive-tru. Wij namen een klein frappucinootje.

Bij haar praktijk aan gekomen kregen we uitleg over haar praktijk. Zij geeft ozontherapie. Je stapt in een machine en voor een speciale klacht of ziekte kun je dan behandeld worden. Na allemaal dingen te hebben ingevuld was het eerst mijn beurt. Je moet eerst water drinken en met alleen een handdoek om stap je in het apparaat met alleen maar je hoofd eruit. Dan komen er allemaal gassen in. Eerst CO2 en daarna Ozon. Het is warm dus je gaat zweten en het duurt 30 minuten. Het was verrassend maar wat hebben we gelachen. Tranen met tuiten en ik kon ze niet eens drogen. Daarna kleed je je weer aan en moest ik naar een volgend iet. Op een bed lag een kleed met daarin een grote magneet en de deken die je over je krijgt heeft die ook. Je ligt dus eigenlijk tussen twee magneten of zoals Tucker het zei, zoals in een MRI. Je ligt en dan gaan er schokken door die magneten en zoals het goed begrijp zorgen die dat alle energie banen dezelfde kant op gaan en daar waar je een ontsteking hebt wordt die verholpen. Dat duurde 12 minuten maar je ligt dus de hele tijd te trillen.

Na mij deed ook Marijke het hele riedeltje. De nuchterheid van Marijke was echt zo grappig. Er werd alleen maar gelachen.

Na dat werden we in een andere praktijk naast die van Tucker verwacht waar een chiropraktijk zat. Jayson zoals hij heet gaf gratis aan ons een onderzoek.

Daarna weer naar het huis van Tucker. Ik had het idee dat we een apk-keuring achter de rug hadden. Ik voelde me goed.

Terug bij het huis bleef Faith bij de dieren en ging Lyn mee naar het restaurant waar Raymond werkt.

Pappadoux is een zeer luxe visrestaurant dat heel bekend is. Raymond werkt daar als serveerder en hij zou ons ook serveren. Het was geweldig hem in zijn mooie werkkleding te zien.

Hij legde ons netjes alles uit en we kregen echt heerlijke dingen voorgezet.Hij deed het met humor en gratie. Wat moeten die serveerders hard werken. Hij heeft maar drie tafels te bedienen maar er wordt heel hard gewerkt. Het was echt leuk hem zo in zijn eigen werkt te zien en het was ook een hele leuke tijd met Tucker en Lyn. Marijke gaf hem aan het eind een extra fooi. Dat had hij echt verdiend.

Daarna terug naar huis en afscheid nemen van Tucker en Lyn. Wat bijzonder dat je mensen die je nog nooit van je leven hebt ontmoet in zo’n korte tijd zo goed leert kennen

Coby

Dat jullie veel lachen , dat kan ik mij voorstellen .zo in die Kuip.Ook heel fijn al de lieve mensen om jullie heen en die mooie dingen laten zien .En heel veel plezier de komen dagen .
Liefs Coby

Donny en Carien

Wat een pure verwennerij zeg! Fijn dat het jullie allemaal toekomt... en wat zullen jullie gezond terugkomen met al die therapieën (haha)! Prachtig ook om Raymond 'in functie' te zien! Wie is wie op de foto bij de familie Yormarck aan tafel? We herkennen alleen jullie tweetjes...
Nog hele fijne dagen met familie en bekenden en veel groetjes vanuit een tamelijk koel en wat regenachtig Brabant...

Wim van den Berge

Wat een ervaringen, ook dingen die wij hier nauwelijks kennen. Ozon wordt in Nederland voor zover ik weet alleen toegepast door het rechtstreeks in het bloed te brengen, dus niet via de huid, zoals jullie nu meemaken. Heel bijzonder! en magneet-therapie kennen we hier ook alleen diagnostisch. Dit geeft weer aan hoe verschillend er wordt omgegaan met onderzoek naar therapieën! maar ook dat het lichaam zo ingewikkeld in elkaar zit, dat het wel door een superbrein ontworpen moet zijn. wat weten we nog weinig, en wat is er nog veel te ontdekken. Gaaf dat jullie weer iets totaal nieuws meemaken! En Raymond in zijn werk, mooi dat hij zo'n baan heeft waar hij jullie kan laten meegenieten. Want ja, als hij bijvoorbeeld elektromonteur of vuilnisman of hoogspanningsmastenbouwer of belastingaangiftecontroleur zou zijn, zou het minder makkelijk en misschien ook wel minder leuk zijn om een kijkje bij hem te nemen. Zo krijg je letterlijk een "kijkje in de keuken", en zelfs een "proefje" ! geniet van hem, en van alle andere bijzondere mensen die jullie ontmoeten. Maar ook zij, dat zij jullie meemaken. Want jullie verdienen het om waardevolle mensen te ontmoeten, omdat jullie zo waardevol zijn! groeten, Wim

Marlies

Heerlijk verhaal meiden!
Wát een belevenis in al die geneeskrachtige toestanden.... Fijn dat jullie er veel lol aan beleven!
Marijke het moet jou vast heel goed doen als je ziet dat de kinderen van Angela mooi wonen en fantastische werkmensen zijn! Wat zal jij trots geweest zijn op die bediening!
Inderdaad zal het zijn zoals Wim stelt in zijn commentaar... Het is voor jullie fijn en welverdiend, maar jullie zijn voor deze mensen vast en zeker ook "een geschenk"
Vandaag is Suzanne van Ruben jarig en ben ik net bij hen wezen eten.
Ik ben ook voor het eerst met Ernst een kleine wandeling buiten gaan maken. Zonder rolstoel of kruk.
Dat lukte best aardig! Steeds een beetje meer vooruitgang.
Dikke knuffel voor jullie! en tot de volgende ontmoeting!

Lenie Compier

Hoi Marianne en Marijke, het is een prachtig avontuur wat jullie nu beleven. Geweldig!!!! Leuk dat ik op deze manier met jullie mee mag genieten. Fijn dat jullie zo gastvrij ontvangen worden en dat Raymond ook zo blij is met jullie. Die ozon-behandeling is echt apart hè! Lekker spannend........nooit van gehoord. Geniet Marianne en Marijke uit volle teugen van jullie vakantie verenigd op afstand met Angela!! Lieve groetjes, Lenie ??????