Along my way I find the world

Meeting people

10 juli

Vanaf IJsland was het iets minder dan 8 uur naar Denver. Tussen de twee vluchten door hadden we nog even een frietje gegeten, gelukkig maar want tijdens de hele reis van die 8 uur kregen we maar twee keer drinken aangeboden. Je kon wel eten kopen maar dat was zo duur dat je meteen geen honger meer had. Ik kon me niet herinneren dat ik ergens bij het boeken daar iets over had gelezen. Maar goed, we hadden nog wat snoepjes en koekjes en je gaat niet dood van een keer niet eten. We zullen ons voor de terugweg wel beter voorbereiden.

De vlucht was spectaculair boven Groenland en door WiFi, ja dat dan wel weer, kon ik zelfs daarover op Facebook posten.

Gelukkig konden we beiden slapen en dat deed goed want het was voor onze innerlijke klok half 3 toen we landden op Denver International Airport.

De controles gingen eigenlijk vlot en hoewel we waren voorbereid op van alles waren we toch redelijk snel door alles heen met een vingerafdruk hier en een fotootje daar.

Buiten stonden Raymond en Vincent te wachten. Raymond had de Nederlandse vlag om hangen en het weer zien was hartverwarmend. Hij sprong met een grote sprong over het hek, zo blij was hij.

Zij brachten ons naar het huis van Maggie waar we de komende dagen slapen. Zij zelf was aan het werk en had het souterrain opengelaten. Nou dat was al groter dan mijn eigen appartement. Dat zijn andere maten hier. We hebben nog even met Vincent en Raymond gesproken en daarna hebben we afscheid genomen. Het was onderhand voor ons gevoel kwart voor 5 en we waren ongeveer nu 23 uur op.

Een wel verdiende slaap wachtte ons.

We waren vroeg op maar dat is logisch want onze biologische klok staat nog anders. Toch hadden we negen uur geslapen en dat deed goed.

We hebben eerst rustig aan gedaan en zijn toen naar het dichtstbij zijnde winkelcentrum gewandeld om een Amerikaanse simkaart te kopen zodat we constant data zouden hebben vooral als we dadelijk met de camper vertrekken.

Bij T-Mobile werden we ontzettend vriendelijk geholpen en kregen we ook nog eens een betere deal dan we eerst hadden gedacht.

Daarna wat boodschappen gedaan in een nabijgelegen supermarkt. Mooie groenten en fruit maar o zo duur.

Terug gewandeld en daarna nog heerlijk gewoon niks doen want de reis voelden we allebei nog wel.

Om drie uur kwam Raymond ons halen om naar Tucker en Lyn te gaan. Dit echtpaar heeft veel voor Vincent en Raymond betekend en wilden ons graag ontmoeten.

Het was echt dat Amerikaanse beeld, lekker ontspannen op een veranda zitten, chillen, praten en samen zijn.

Daarna nodigde Tucker ons uit om samen met haar, ja zo is haar naam, en Raymond te gaan eten bij de “Mongolian BBQ”.

We reden er samen naar toe en kregen door een lieve mevrouw een tafel. Ze legde ons met ontzettend veel enthousiasme uit hoe we het allemaal moesten gaan doen. Van te voren kregen we eerst een soep, lekker pittig, en daarna stelde je een schaal met vlees en groenten samen met allerlei soorten saus die ze dan, waar je bij stond, lekker grilde.

Het was echt heerlijk.

Daarna terug naar het huis van Tucker waar we met haar, haar man Lyn en nog wat neighbors nog een tijd op de veranda hebben gezeten. Ontspannen, soms lekker lachen om Trump en alles wat daar bij hoort, een perfecte afsluiting van de dag.

Moe kwamen we weer terug bij onze slaapplaats. Het was een goede eerste dag geweest.

11 juli

Nog niet helemaal in het ritme van hier werden we allebei vroeg wakker. Maar heerlijk rustig aan doen is ook vakantie. Om 10 uur kwam Raymond ons halen en wilde hij eerst ook voor Marijke een simkaart kopen, wat lief. Zo heeft ook Marijke nu een Amerikaans nummer en heel veel data.

Daarna reden we in een uur over Highway 25 naar Colorado Springs. Daar is een National natural landmark “The Garden of the Gods”. Een gebied met rode rockformaties in allerlei vormen. Eerst bezochten we het visitorscentre waar alles werd uitgelegd, heel interessant. Het was er vol met Amish people. Mensen die nog in de 19e eeuw leven. Allemaal met dezelfde kleding, de mannen met hun baarden op allemaal dezelfde manier geknipt. Ik heb wel eens een documentaire daarvan gezien maar het was toch even speciaal ze zo te ontmoeten.

Daarna reden we het park in en maakte door alle rotsformaties een fantastische wandeling. Je loopt erdoor, er over, en met elke stap verandert alles. Foto-time…..

Het was heet, heel heet. We hadden echt het warmste moment gekozen.

Na deze, door de hitte, toch wel een inspannende wandeling gingen we terug naar de auto en vervolgde de tocht door het park. Nog even hebben we gestopt bij een enorme rotsblok “The balanced Rock” die met zijn basis heel smal was en maar de rest enorm.

Daarna reden we het park weer uit. Het was echt bijzonder.

Daarna even bij een Starbucks een Frappucino, voor Marijke haar eerste en daarna reden we weer terug naar Denver. Onderweg kwamen we een enorm outletcenter tegen waar we met Raymond nog schoenen kochten want Marijke had geld van vrienden gekregen om samen iets met hem te kopen.

Thuisgekomen dachten we toch even nu bij Maggie langs te gaan. Zij werkt zoveel dat we haar nog niet hadden gegroet en omdat we in haar kelder wonen vonden we het toch even tijd om even te groeten. Nou kelder klinkt alsof we in een donker hokje wonen maar kelder hier zijn appartementen met grote ramen hoor.

Gelukkig was Maggie nu thuis en de ontvangst was hartelijk. We spraken uitgebreid over Angela. Zij heeft hier als nanny voor de kinderen van Maggie gewerkt. Plotseling besefte we dat het al weer tijd was om te vertrekken naar onze volgende afspraak. Raymond stond al gereed en we maakte ons snel klaar.

We waren uitgenodigd bij de familie Yormack. Angela heeft jarenlang op hun kinderen gepast en ze hebben warme herinneringen aan haar en de kinderen. Raymond is altijd welkom daar. We werden heel hartelijk ontvangen. Er waren ook nog andere vrienden die Angela goed hadden gekend en er werden warme verhalen uitgewisseld. Deze familie woont echt fantastisch. Een enorm huis of een afgesloten compound waar je ook door een poort met beveiliging heen moet om er te komen.

Er werden heerlijke hamburgers gebakken en het was echt heel gezellig en geanimeerd.

Daarna terug naar huis en blij zoveel lieve mensen te hebben ontmoet.

Joop

Fantastische en intensieve ervaringen en belevenissen! Op afstand reizen we mee.

Marieke

Een hele mooie rijke reis toegewenst!!! Het ziet er heel goed uit!

Marianne de Koning

Bedankt Marianne en Marijke, het lijkt me geweldig om al deze mensen te ontmoeten! Geniet van de reis. Ik lees graag jullie update en leef met jullie mee.

Donny en Carien

Jullie verhaal dat nog maar nét begonnen is, laat ons meteen al begrijpen hoe goed en waardevol jullie keuze voor deze reis is geweest... zo kostbaar, al deze ontmoetingen! En fijn om te zien dat het tegelijkertijd ook helemaal vakantie is! Een fijne voortzetting van jullie reis met een missie en veel groeten vanuit de thuisbasis...

Marlies

Dank jullie wel voor dit uitgebreide verslag.
Wat mooi te horen dat Angela voor allerlei kindjes gezorgd heeft. En dat de mensen nog zulke warme gevoelens voor haar hebben!! Wat fijn dat je dit alles op kunt zoeken Marijke. En wat zul je genieten van de liefde van je neven daar!
En dit is nog maar het begin! Dit wordt echt een prachtige reis!!
En ik reis graag met jullie mee.
Deze middag ben ik bij de uitvaart van de papa van Belle geweest. En ik kan je zeggen dat het een prachtige herdenkingsdienst is geweest in het crematorium! Ik zag er enorm tegen op, maar het is een aaneenschakeling van liefdevolle geluiden en gebaren geworden. Met prachtige muziek van Elvis Queen en The Stones.
Er was verbroedering... vergeving.... en heel veel liefde!!!
Een dag om dankbaar voor te zijn.

Ted

Wauw, wat een mooie verhalen weer. Geniet maar lekker met z’n tweeën. X

Marcus

Geweldig om te lezen! They're the best! ♡ Enjoy geniet en enjoy nog meer!

Claufine

Onbekende lieve mensen ontmoeten, samen herinneringen delen, samen weer nieuwe herinneringen maken zo ontzettend byzonder en waardevol.

Wim van den Berge

Wauw, het is wel echt een reĂĽnie, geweldig om zo het leven van Angela en de jongens terug te beleven. Mooi dat jullie zo verweven mogen zijn met de jongens, en haar leven van die tijd. En goed ook om zo het beeld voor Marijke van haar bijzondere zus aan te vullen! Marijke, wat een mooie neven heb je, maar wat een geweldige tante hebben zij in jou! Welke tante komt nu helemaal naar de USA om haar neven op te zoeken? Jij zoekt steeds naar de eenheid met de ander. Met je neven, met een andere kerk, met mensen om je heen. Iedereen beminnen staat bij jou echt boven alles! geniet samen van wat jullie krijgen, maar vooral ook van wat jullie geven! Wij genieten hier mee, dankjewel voor het delen van deze speciale ervaring.

Lucy

Wat fijn dat jullie al deze lieve mensen mogen ontmoeten!!! En hun jullie mogen ontmoeten!!! En wat een prachtige natuur!! Slaap goed en geniet volop!!! Heel fijn dat wij mee mogen genieten!!! Veel liefs, Lucy

Elly

Bedankt Marianne en Marijke! Een hartelijke ontvangst voor jullie, met een warme waardering voor Angela in ieders hart. Goede reis verder met nog veel fijne verrassingen,