Along my way I find the world

Cheung Cheu Island

Vandaag even wat langer geslapen. Daarna weer in hetzelfde cafeetje ontbeten. Omdat ik morgen heel vroeg de eerste trein moet hebben ben ik eerst goed gaan uitzoeken hoe ik moest lopen. Daarna ben ik gelopen naar de kathedraal van Hong Kong. Eigenlijk een kleine kerk, niet zoiets dat je bij een kathedraal zou verwachten.Alles in het Chinees.

Daarna op zoek naar een Apple winkel omdat ik mijn adapter thuis heb laten liggen om mijn foto's van mijn sd kaart op mijn iPad te zetten. Dat vond ik snel en de prijs was veel goedkoper als in Nederland.

Alice had gezegd dat je ook een boot kon nemen naar de vele eilanden die bij Hong Kong horen en dus leek het me een goed idee dat te doen. Er was trouwens zon vandaag. Dat maakte het feestelijk en het werd een lekker uitje. Vier euro vijftig voor een uur varen, wat wil je nog meer. Dat deze vaart niet in de toeristengidsen staat was duidelijk. Ik was weer eens de enige Europeaan op de boot.

Na een uur kwamen we op Cheung Cheu Island aan. Ik stapte een andere wereld binnen. Echt Chinees, kleine straatjes, kleine winkeltjes en veel fietsen. Het dorpje lag eigenlijk tussen twee heuvels en aan de andere kant was er een strand waar gezwommen werd. Even met mijn voeten in het water staan werd meteen een golf over mijn heen krijgen maar het deerde me niet. Het was lekker verfrissend want nu de zon er was was het heel drukkend en vochtig.

Ik heb er twee uur rondgelopen en heb zoveel dingen gezien, levende vissen, haaievinnen en zoveel meer vreemde wezens waar ze hier soep en eten van maken. Daarna de boot weer terug genomen en het hele achterdek voor me alleen gehad omdat geen Chinees in de zon wil zitten. Die paraplu's van gisteren zijn nu parasollen van vandaag geworden.

Terug op Hong Kong eiland ben ik een restaurant gaan zoeken om te gaan eten. Ik vond uiteindelijk iets wat ik op internet al had gezien en het leek me wel wat. Je wordt daar gewoon aan een tafel gezet met al andere mensen. Ieder schrijft op een papiertje wat je wilt eten en alles wordt weer tegelijk op tafel gebracht. Ik had een papiertje waar alles, naast het Chinees in het Engels stond en zo wist ik wel wat ik ongeveer koos. Het was natuurlijk toch ook weer gokken, geen babi panggang in ieder geval. Ik zat tussen alleen maar Aziaten en moest nu laten zien dat die eetstokjes geen probleem meer waren. Nou ik moet zeggen, het ging me goed af.

Daarna terug naar het hotel. Daar me gaan voorbereiden voor morgen. Moet echt heel vroeg uit de veren. Nog even via Whatsapp met mamma gesproken en toen na de rugzak bijna ingepakt te hebben en lekker gedoucht lekker nu naar bed.

Hong Kong was amazing.


Reacties

Reacties

Red

Ongelooflijk....je zit achter je buro en zรณ ben je in Hong KOng !!!!!! Even de vorige dagen gelezen en nu samen verder.

Joop

Dank je

Ted

Geweldige verhalen. Krijg nu wel trek in babi pangang ?

Janny.

Wat fijn met de zon.je bent echt een wereld vrouw en we zijn blij met jou mee te gaan... BEDANKT!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!