Along my way I find the world

Rondom de Bastei

Vandaag ben ik eerst in Bad Schandau naar de mis gegaan. Na zoveel Tsjechies wilde ik een keer in het Duits de mis volgen. Daarna op weg naar Bieletal. Daar moest een rotsformatie zijn waar je echt kon klimmen. Maar hoewel het op internet overal werd aangeprezen kon ik daar geen enkele aanwijzing vinden dat het er ook maar was. Uiteindelijk koos ik er maar voor om dan maar een gewone wandeling te maken. En op die wandeling kwam ik enkel rotsformaties tegen waar echt met touwen en trappen moest worden geklommen. Zo had ik toch wat ik zocht.

Ondertussen was Telfort heel hard bezig mij steeds sms'jes te sturen dat ik in Duistland, nee in Tsjechië, neé in Duitsland aan het lopen was. Ik liep namelijk in het grensgebied. Aan het eind van de dag heb ik er 24 geteld. Fijn dat er zo aan me gedacht werd. Al met al een mooie tocht.

Iets wat hier het punt is waar je moet zijn geweest is de Bastei. Tussen rotsformaties is een brug gebouwd voor...... toeristen. Al in de 19e eeuw was men zich bewust dat je mensen ook moest trekken met iets interesants. Het is de enige brug die ooit gemaakt is voor toeristen en alleen maar daarvoor. Hij leidt ook nergens toe dan dat hij alleen maar rotsformaties verbindt. Daarbij is er een heel mooi uitzicht over de Elbe.

Ik besloot dus daar heen te gaan. Maar na een aardige rit stond ik aan de andere kant van de Elbe en moest je eerst je auto parkeren, een pont nemen en daarna 350 meter klimmen. Het was druk en het stond me ineens tegen.

Hoewel de foto van de Bastei me had aangetrokken om deze kant op te gaan voor vakantie zag ik het niet zitten. Maar toen ik in Bad Schandau weer terug was stond daar de Bastei weer aan gegeven. Maar nu van de andere kant van de Elbe. Toch maar proberen? En jawel, via een hele mooie weg kwam ik bij een parkeerplaats waar je een bus kon nemen voor 1,50 heen en terug tot vlakbij de Bastei. Het was ondertussen al later op de middag en er waren niet zoveel mensen meer. En ja het was echt de moeite waard. De hele dag was het wat grijs geweest maar nu was er de volle zon. De Bastei en de tafelbergen op de achtergrond. Het was echt het idyllische plaatje van de reisgids die me had overtuigd naar Tjechie te willen. (Ook al staat de Bastei in Duitsland) Ik was blij dat ik gegaan was. Het was nog een uur terug naar het pension en de laatste vijf minuten begon het te storten en te onweren. Dat bleef een uur aanhouden en ik moet zeggen dat ik nu even echt blij was niet in mijn tentje te hoeven. Ik besloot in het restaurant te eten voor vandaag.

Morgen vertrek ik van hieruit naar naar een ander pension voor nog twee nachten. Hier was geen plek meer. Het is een echt familiepension. De eigenaar is Nederlands maar zijn kinderen spreken alleen Duits. Gisteren is er denk ik familie gekomen. Met een wagen vol spullen om te komen werken en verbouwen. Opa, Oma en een gezin met 7 kinderen, allemaal Nederlanders. Ook de camping staat nu helemaal vol met.... Nederlanders. Het is gek, omdat ik overdag nauwelijks Nederlanders tegenkom en hier staan we hutje mutje.

In het Tsjechische gedeelte kom ik alleen Tsjechen tegen en een enkele Duitser. Ik het Duitse gedeelte alleen Duitsers en soms een Nederlander. Het is echt een gebied dat niet echt bekend is bij buitenlanders.

PS Kijk in het fotoalbum van Tsjechië voor nieuwe foto's die ik heb toegevoegd.

Reacties

Reacties

Ted

Weer een mooie dag met mooie verhalen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!