Along my way I find the world

Wandelen in de Saksische Schweiz

Ja wat is het nu, Bohemische Schweiz of Saksische Schweiz? Nou in Tsjechië het eerste en in Duitsland de tweede. Vandaag heb ik dus een wandeling gemaakt in Duitsland een half uurtje hier vandaan.

De nacht was wat druk. Vlakbij is een hele grote camping en daar hadden ze gisterenavond en vannacht een harde disco. Om half vier was deze nog steeds aan de gang. Ik werd dus wat later wakker. Gisteren al had ik op het internet een mooie wandeling gevonden die naar het hoogste punt van de Saksische/Bohemische Schweiz ging, met een mooi uitzichtpunt. Het was wat grijs maar ik had echt nodig om nog een lekkere wandeling te maken. De weg er naar toe ging dus Duitsland in langs de Elbe en dan omhoog naar een klein dorpje Kleingrisshübel. Vandaar was het een aardige klim naar de top van deze tafelberg. Na een uurtje kwam ik op een top. Maar wat een tegenvaller. Ik kon nauwelijks over de bomen uitkijken. Was dit nu waar men zo over schreef op heel veel sites? Na een paar foto's vroeg ik mezelf af of ik dan maar weer terug moest naar de auto. Toen er ineens vanuit een pad, dat ik niet had gezien, een ouder echtpaar kwam die langs mij naar beneden begonnen te wandelen. Zij kwamen dus ergens anders vandaan.

En ja, na een half uurtje dat pad te hebben gevolgd kwam ik op de top van de Grosse Zschwirnstein. Ik was eerder op de Kleine Zschwirnstein geweest en daar was dus niets te zien.

Net toen ik daar kwam begon de grijze bewolking op te trekken en binnen 10 minuten was de hemel helder blauw met een stralende zon. Het uitzicht was adembenemend. Ik kon echt de hele Saksische en Bohemische Schweiz zien met al zijn Tafelbergen en rotsformaties. Ik ben gaan zitten en heb wel drie kwartier zitten genieten. Wat was dat mooi!

Daarna wat foto's genomen, selfies, video's om te proberen die beelden te kunnen vasthouden.

Terwijl ik daar rond liep kwam ik bij een rotsformatie waar veel water stond en wat groeide daar? Riet, gewoon riet wat je ook in een vijver tegenkomt. Natuurlijk geplant maar toch heel speciaal Zo hoog op een berg.

Daarna de terugtocht. Die ging voorspoedig. Ik liep nu dezelfde weg terug en dan zie je toch weer andere dingen omdat je van een andere kant komt. Een andere weg met de auto naar het pension bracht me weer langs mooie dorpjes.

Al een aantal dagen ben ik in dubio, naar Praag en Dresden gaan of niet. De tijd dat ik hier ben is kort en een stad bezoeken is een hele onderneming. Ik geniet tegelijkertijd zo van de rust en de natuur dat ik vandaag de knoop voor mezelf heb doorgehakt en niet naar de Praag en Dresden ga. Om gewoon rust te nemen en de natuur in te kunnen. Jammer? Nou Praag en Dresden lopen niet weg en er zal ooit wel een andere gelegenheid komen.

Reacties

Reacties

Ted

Geniet idd maar Vd rust lieve zus, veel fijner dan weer in de drukte van een stad bewegen. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!