Along my way I find the world

Op weg naar Tsjechië

Uitgezwaaid door Marieke en Trixi, met de fiets achterop de auto om naar Charis te brengen vertrek ik. De auto zit vol met alle kampeerspullen om in Tsjechië te gaan kamperen. Het laatst dat ik dat gedaan heb is 9 jaar geleden. Even wennen dus weer.

Na twee en een half uur ben ik Munster. Ik breng de fiets van Charis en blijf er meteen slapen. Na het eten gaan we nog even de stad in. Ik ken Munster niet. Een mooie stad met prachtige huizen en kerken. We nemen een heerlijk Italiaans ijsje.

De volgende dag vertrek ik. Het zal een reis van meer dan 7 uur zijn met de pauzes mee gerekend en ik doe hem in mijn eentje. Maar het valt me erg mee. Het is niet echt druk en na Kassel wordt het zelfs stil. Het rijdt daardoor lekker door. Vlak voor de grens kom ik er achter dat je een vignet voor Tsjechië moet hebben. Gelukkig lukt het me nog een plek te vinden waar ze deze verkopen. De juffrouw achter het loket praat Duits maar het lijkt Tsjechies ik versta er niets van. Gelukkig kan ik met mijn vingers aangeven dat ik er een voor 10 dagen wil. Zijn die gebaren nog ergens goed voor.

Ongeveer 10 km na de grens ga ik de grote weg af en begint de weg heel langzaam te dalen. Ik kom door pittoreske dorpjes en aan de mensen zie ik ook dat ik in oost Europa aan ben geland. Het is echt meteen een andere omgeving. Wat me opvalt is dat de wegen heel mooi zijn, alsof ze gisteren zijn gelegd. De zo'n schijnt en het doet allemaal heel lieflijk aan. Na bijna een uur kom ik aan in Stara Oleska. Echt een gehucht van 6 huizen en een pension. En naast dan pension staat een minicamping. Op de camping zijn we met vier tenten/caravans en drie daarvan komen uit Nederland.

Het eerste wat te doen staat is de tent opzetten en uitpakken. Daarna een eenvoudig maal. Noedels en aan het eind yoghurt met noten en zaden. Het koken lukt eerst niet, was even vergeten hoe de spiritus brander ook al weer werkte. Maar gelukkig lukt het daarna wel.

Daarna zet ik me aan het schrijven. Ik wil jullie weer even mee laten genieten van deze korte maar naar ik hoop lekkere ontspannen vakantie.

Reacties

Reacties

Je broertje

Wat leuk. Fijn dat je aan het kamperen bent. Geweldig! Geniet ervan

Claudine

Wat leuk en fijn dat we weer mogen meegenieten zeker nu onze vakantie nogeven opzich laat wachten???? kamperen als het in je bloed zit verleer je het nooit. Heerlijk de vrijheid en we zijn benieuwd naar je verhalen en ervaringen van en over Tsjechië heel kampeer plezier????

Marieke

Wat leuk je zo te kunnen volgen!!! En mee te genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!