Along my way I find the world

De terugreis

Ik was toch weer vroeg op. Vandaag vlieg ik terug en de gezonde spanning maakte dat ik niet echt kon uitslapen. Ik hoorde Julia door het huis gaan. Julia is een vrouw die bij Graciela leeft. Veel oudere mensen hebben een vrouw in huis die hun met het huishouden helpt. Vaak vrouwen uit de onderste lagen van de maatschappij. Ze krijgen daarbij kost en inwoning.

Langzaam heb ik me aangekleed en de laatste dingen ingepakt. Graciela sliep uit maar om 11 uur was ook zij wakker. Samen hebben we ontbeten en we waren nog maar net klaar toen de taxi al aanbelde. Vlug afscheid genomen en weg was ik. De taxi bracht me helemaal naar het vliegveld. Buenos Aires vloog aan me voorbij en daarmee ook alles van deze 5 weken...... Ineens lijkt het al geschiedenis.

Op het vliegveld was WiFi en dus even alles geüpdatet. Met een hele leuke email van Delia en de anderen met een heel groot hart. Daarna in de rij en alle formaliteiten doen. Ik was al vroeg bij de gate..... Er werd vroeg ingeladen. En op tijd, 17.00 vertrok het vliegtuig. Nu was het eindelijk een feit. "Don't cry for me Argentina" Maar ik laat wel een traan om jou. Want je hebt me geraakt tot in het diepst.

Zelden heb ik zo een wilde reis met een vliegtuig meegemaakt. Wat een turbulentie. Een hobbelwagen was het vliegtuig vaak en echt van Buenos Aires tot Parijs. Maar goed, het was niet anders. Daardoor was het moeilijk een beetje slaap te vatten.

We volgden de hele oostkust van Zuid-Amerika en zo kwamen we over Rio de Janeiro. Prachtig hoe dat verlicht was. Aires Frans heeft nog krappere stoelen die nog minder naar achter kunnen. Eigenlijk heb ik de hele nacht niet geslapen. Maar het uitzicht van mijn eigen bed doet wonderen bij het uithouden.

Heel veel momenten komen deze nacht langs van de afgelopen 5 weken. Ik denk dat ik nooit had kunnen denken wat het me allemaal zou hebben gebracht.

We verlieten zuid-Amerika bij Recife en staken de Atlantische oceaan over. We kwamen bij Portugal weer aan land. Europa binnen vliegen voelde al even thuis komen.

Na een uitgebreid ontbijt vlogen we richting Parijs en werd de landing ingezet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!