Along my way I find the world

Vertrek

Vertrok ik..... Bernadette bracht me vroeg naar Schiphol en daar was het druk, druk, druk..... Maar ja wat wil je, de vakantie was begonnen. Eigenlijk ging alles toch vrij soepel en om half 10 zat ik al op mijn plaats in het vliegtuig. Met naast mij twee oude mannetjes, een Duitser en een Italiaan.... De Italiaan naast me nam meteen goed plaats en begon te slapen.

Het vliegtuig begon te taxiën naar de startbaan en de Duitser werd steeds rustelozer en op het moment dat het vliegtuig wilde aanzetten stond hij op om nog iets uit het bagagerek te pakken. Met hang en vliegwerk lukte het hem terug op zijn plaats te komen want de snelheid liet hem bijna het hele gangpad doorvliegen. Enige consternatie was er wel. Ondertussen snurkte de Italiaan rustig door.

Via Scheveningen vlogen we de Noordzee op en daarna volgde we de kustlijn van Nederland, België, en staken over naar Engeland. Vandaar alleen nog maar Atlantische oceaan tot we 7 uur later boven Brazilië vlogen. Onderhand werden we beziggehouden met eten en verder veel geslapen. Eigenlijk hebben we de de hele Atlantische oceaan schuin overgestoken en na bijna 9 uur kwamen we Latijns-Amerika binnen bij Belem - Brazilië. Daar gingen we ook de evenaar over en betraden we het zuidelijk halfrond. Onderhand spraken de Italiaan en Duitser samen Frans.... als je elkaar maar begrijpt. We kregen koffie uitgereikt maar meteen begon er een behoorlijke turbulentie. Met ons drieën een dans uitvoeren om de koffie niet te knoeien... Ach, zei de Italiaan, zo heb ik toch mijn cappuccino.... ;-)

Brazilië was, het stuk waar we over vlogen, leeg en Paraguay was dat ook. Ook waren de imposante rivieren te zien, Amazone, Parana, de Uruguaiana, daar zijn de Rijn en de Maas stroompjes bij.

14 uur is lang......... Heel lang...... Maar aan alles komt gelukkig een eind. En op het moment dat heel langzaam de avond begon te vallen zetten we de daling in. Ondertussen mijn Frans opgehaald met de Duitser en de Italiaan. We landden keurig en rustig. Daarna kregen we wel de mededeling dat het grondpersoneel aan het staken was en dus dat het langer zou duren voor we koffers zouden hebben. Inderdaad duurde het een uur wachten aan de band maar eindelijk was het zover. Buiten stonden Giselle uit Argentinië en Lucy uit Brazilië vanuit o'Higgins te wachten. Ik kende ze niet maar mij hadden ze op een foto gezien.

We zouden in BA blijven omdat het te laat was om door te gaan naar o'Higgins en dus gingen we naar een appartement in het centrum, vlak bij de beroemde witte obelix en de breedste avenue van de wereld. Helaas wisten ze niet meer precies waar het appartement lag en dus heb ik op mijn eerste nacht BA al negen keer de obelix gezien. En dat terwijl ik eigenlijk het gevoel had dat het al 2 uur in de nacht was door het tijdsverschil. Onderweg werd er nog een pizza gekocht. Het appartement gebouw deed denken aan zo'n groot Engels gebouw met zo'n stallen kooi als lift uit een film van Miss Marple. Aangekomen in het appartement waren daar nog drie anderen...... Lucero uit Colombia, Isa uit Uruguay en Nani uit Spanje. Lucero kende ik al omdat ze ooit drum heeft gespeeld in Gen Verde. daar stonden we dus, 6 mensen uit 6 verschillende landen, geweldig toch!

Er stond soep klaar, pizza en empanadas, Argentijnse hartige taartjes. Dus toch maar weer eten, het welkom was echt aller hartelijkst. Voertaal Italiaans met hier en daar of soms helemaal Spaans. Maar de strekking begrijp ik en dus gaat het vast goed komen. En toen was er eindelijk na bijna 23 uur een bed... Wat was dat fijn. Ik ben aangekomen.

Reacties

Reacties

Marianne de Koning

Hallo Marianne,
Fijn om zo op deze manier mee te reizen. Een hele mooie tijd toegewenst.
Marianne

Red

Fijn al iets te horen van jou!! Ik zal het morgen ook aan Lella e.a. laten lezen.Spannend hoor!!!
1 Red
PS De foto van Lia en Vittorio zal ik ook laten zien aan Lella

Agnes

Nu ben je aangekomen in O'Higgins. Rust eerst maar goed uit! Fijn dat je ons meeneemt op je reis. Ga je ook mate drinken? Doe iedereen daar de groeten. 1. Agnes

Lucy

ijn dat je er bent!! Bedankt voor het fijne verslag en een hele fijne tijd!! veel liefs, Lucy

Marijke van Loon

alle goeds!

Pap en Mam

Lieve Marianne
Zoals Ted al geschreven heeft heb ik je gisteravond helemaal kunnen volgen via de planefinderen je bij Buenos Aires "laten uitstappen", haha. Op je wathsapp zie je de foto's. Bedankt voor je sms vannacht, rust goed uit en ga genieten, veel plezier.... veel liefs pap en mam

Ted

He zus,
Gisteren samen met mam de vlucht via planetracker bekeken en mam heeft je ook zo kunnen zien vliegen over de regenwouden. Ben onwijs trots op je. Fijn dat je dit doet, je bent een kei! Geniet lekker in het land van Fransicus

Leandra

Hallo Marianne, je reisavontuur is begonnen! Leuk dat je via deze blog je belevenissen met ons wilt delen. Ik geniet zo ook een beetje met je mee. Ik wens je n hele mooie, hartverwarmende reis. Heb het goed!

Hartelijke groet, Leandra

Floor

Heel veel plezier! Een hele mooie tijd!
Geniet van alles wat op je pad komt!

Je hebt het verdiend na een bewogen jaar!

We gaan je volgen!

Dikke knuffel van Floor!

Groetjes,
Nicole, Luc, Floor en Sara

Ria

Marianne, een heel mooie tijd toegewenst en kom gezond weer thuis.
Alle goedsRia

Martin

Beste Marianne,

Zolang ik internet heb ga ik je volgen. Fijne vakantie en gaan we alles met open houding tegemoet. javascript:emoticon('')
Alles kan dan een ontmoeting of interessant worden.

Fijne vakantie,

Martin

Wim en Elma

oi Marianne,

zelfs de code is toepasselijk: die begint met ALL... hoeveel eenheid wil je hebben, zelfs digitaal betrek je iedereen!

Heel veel plezier, rust, warmte in de dubbele betekenis, en vooral liefde. Een paar weken geleden was het motto: liefde meenemen naar waar geen liefde is. Omdat je dat nooit vooraf weet, is het handig wat extra in te pakken, altijd goed om bij de hand te hebben.
Anders kun je altijd in O'Higgins nog bijtanken, neem ik aan.

We hebben nu al genoten van Brother Bear. Herkenbaar: niet mee kunnen in het enthousiasme van anderen. Maakt dat je je alleen voelt: iedereen is blij, en ik niet. Heel herkenbaar in mijn werk op dit moment; het gaat goed met de school, waarom ben ik daar dan niet blij mee? Jij hebt dat ook zo nu en dan.

geniet elke kilometer, elk moment, elke zonnestraal, elk contact met die andere cultuur. Als je bang bent voor etnocentrisme, als je denkt dat Nederland gidsland is, kijk dan op de volgende link:

http://www.youtube.com/watch?featu re=player_detailpage&v=eE_IUPInEuc

(voor als die niet werkt: Holland versus the Netherlands op google )

Logisch dat we zo moe zijn, we wonen in een heel ingewikkeld land...

Groeten van Elma & Wim, Lisanne, Paul & Marlot, en vast ook wel van Luc & Anouk.

Vaya con Dios!

Jan en Janny

Marianne wij wensen je een mooie vakantie en mooi weer
Jan en Janny

Sissel

Geweldig, Marianne. Weer een keer mogen we met je mee op reis. Dat zal nog spannend worden!

Trixi

Goede reis en heel veel plezier, Mariana!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!