Along my way I find the world

Sjalom Israël

We zijn weer thuis. Na een turbulente nacht (strenge controles op het vliegveld) maar met heel veel dankbaarheid voor alles wat we gezien en beleefd hebben. Hoeveel dingen hebben we gezien, mensen ontmoet..... De duizenden foto's en filmpjes zijn er maar ze zullen nooit helemaal kunnen uitdrukken wat er in ons hart is gebeurd.

We hebben alle kanten van het land gezien en meegemaakt. Bewust heb ik niet over situaties gesproken die ook aanwezig zijn, over controles of andere situaties die zo zichtbaar zijn. Dat is een hoofdstuk dat niet is uit te leggen als je deze zelf niet hebt meegemaakt en gezien met eigen ogen. Daarom was de terugweg indrukwekkend door de strenge en lange controle die ik maar vooral Marleen moest ondergaan. Het liet ons de situatie een stukje ervaren van dit prachtige maar ook gewonde land.

Nu zijn we weer thuis en moet alles nog zeker gaan bezinken. Want wat we hebben beleefd is meer dan de 12 dagen die het zijn geweest, het leek een maand.

Ik wil iedereen bedanken die met ons mee is gereisd. Jullie waren ook het stukje thuis wat meeleefde met alles en het was geweldig al die berichten te lezen.

Natuurlijk bedanken we heel speciaal Ineke en Frans die het ook mogelijk hebben gemaakt. Hun onvermoeidbaarheid om alles te laten zien, hun gastvrijheid bij hun thuis, het is misschien niet altijd expliciet hier beschreven maar het was de dragende factor van de bijzondere reis.